میز و کیوسک لمسی رستورانی

14 اردیبهشت 1400

دلایلی که رستوران شما به کیوسک لمسی رستورانی نیاز دارد

 

در مقاله پیش رو ضرورت وجود کیوسک لمسی رستورانی و میز سلف سرویس دارای کارتخوان در رستوران‌ها و فست فود‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند پارس تاچ

 

کیوسک‌های سلف سرویس برای مهندسی مجدد کل صنعت هواپیمایی در سال 2004 شروع به کار کردند. پیش خوان‌های چک-این سنتی باعث ایجاد صف‌های طولانی، مشتریان ناراضی و هزینه‌های بالای نیروی کار می‌شد. تا سال 2012 هشتاد درصد از پروازهای پر رفت و آمد از طریق کیوسک‌های سلف سرویس چک-این می‌کردند. درحالی که هشت سال قبل از آن فقط در بیست درصد از پروازها از این کیوسک‌ها استفاده می‌کردند. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

حضور پررنگ کیوسک و میز های لمسی

کیوسک‌های سلف سرویس در هر صنعتی از جمله در صنعت رستوران با سرعت استثنایی درحال گسترش هستند. گرداننده‌های رستوران از یک فست فود کوچک معمولی گرفته تا رستوران‌های زنجیره ای بزرگ. مدل سفارش گیری خود را به گونه ای تغییر داده اند که شامل کیوسک‌های سلف سرویس، سفارش کنار میز و سفارش آنلاین می‌شود. مشتریان راحتی می‌خواهند. در محیط رستوران این بدان معنی است که بتوانند بدون تعامل با کارکنان چیزی را که می‌خواهند سفارش دهند. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

وقتی به تجربه سفارش در یک رستوران نگاه کنید، این تجربه از یک ترمینال که فقط یک نقطه فروش است فراتر می‌رود. فرآیند سفارش و پرداخت باید شامل یک رویکرد چند کاناله باشد. به این معنی که شامل روش‌های مرسوم پرداخت مانند پرداخت نقدی یا از طریق دستگاه POS و یا به صورت آنلاین باشد.

همچنین امکان ثبت سفارش از طریق کیوسک‌های سلف سرویس، به صورت آنلاین و یا درکنار میز باشد. درحالی که بسیاری از رستوران‌ها فکر می‌کنند که بدون استفاده از این کیوسک‌های سلف سرویس هم می‌توانند به کارشان ادامه دهند. دلایلی که در ادامه آورده‌ایم خلاف این امر را ثابت می‌کنند.

سرویس سریع

یکی از مهم ترین مولفه‌ها برای ایجاد یک تجربه لذت بخش در هر تشکیلاتی ارائه سرویس سریع به مشتری است. در صنعت هواپیمایی با استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس سرعت خدمات 60 ثانیه کاهش پیداکرد. در زمینه خدمات سریع، کل زمان سفارش با استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس تقریبا 40 درصد کاهش می‌یابد. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

در این مورد منظور از کل زمان سفارش از لحظه‌ای است که مشتری فرآیند سفارش را از طریق تعامل با یک کارمند یا کیوسک شروع می‌کند. تا زمانی که موارد منو برای بردن یا تحویل سر میز آماده می‌شوند. علاوه بر این، مطالعه موردی رستوران مک دونالد نشان داد که در رستوران‌های فست فود، با استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس زمان سفارش نزدیک هفت ثانیه کاهش پیدا کرده. در نتیجه سهم بالقوه بازار افزایش یک تا سه درصدی خواهد داشت.

این واقعیت‌ها نشان می‌دهند که کیوسک‌های سلف سرویس سبب کاهش تنش و کاهش زمان در روند سفارش می‌شوند.

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند رستورانی، عکس از پینترست

افزایش حجم سفارش و فروش

کیوسک‌ها و میز لمسی سلف سرویس میزان سفارش را افزایش داده و در نتیجه موجب افزایش فروش می‌شوند. در بین نسل جوان و در عصر دیجیتال، تجربه ثبت سفارش سنتی دیگر منسوخ شده است. وقتی مشتری‌ها مجبور به تعامل چهره به چهره نباشند احساس راحتی بیشتری می‌کنند. در نتیجه می‌توانند بیشتر سفارش دهند.

در یک مطالعه موردی که میزان فروش در کیوسک‌های سلف سرویس در مقایسه با صندوق‌هایی که کارمند فروش دارند بررسی می‌کند. نشان داده نه تنها کیوسک‌ها به بازدید بیشتری منجر می‌شوند. بلکه داده‌ها نشان می‌دهد 21 درصد به حجم سفارش‌های ثبت شده اضافه شده و به طور متوسط در هر فاکتور 1.4 برابر کالا اضافه شده است.

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند رستورانی، منبع عکس

عجیب به نظر می‌رسد، درست است؟ خوب ما تنها افرادی نیستیم که این افزایش را گزارش می‌دهیم. در رستوران‌های مک دونالد استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس باعث افزایش سی درصدی فاکتورها شده است. هنوز باور نمی کنید؟ تاکو بل یک افزایش بیست درصدی را با استفاده از سفارش دیجیتالی به جای صندوقدار انسانی داشته است. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

upselling بیشتر و سفارشی سازی

افزایش حجم سفارش و فروش صرفا نتیجه راحتی با کمبود تعامل انسانی نیست. بلکه ترکیبی از ثبت سفارش توسط خود مشتری، upselling بصری و امکان تغییرات در سفارش است. کیوسک‌ها هیچوقت فراموش نمی‌کنند که پیشنهاد upselling  بدهند. در نتیجه مهمانان نوشیدنی بزرگتر می‌خرند یا دسری را به غذا اضافه می‌کنند که قبلا از ثبتش مطمئن نبودند.

تاکو بل یک رابطه مستقیم بین سفارش‌های بزرگ و انتخاب بیشتر از مکمل‌های منو را مشاهده کرد. در این مورد مکمل‌هایی مثل پیاز، خامه ترش، پنیر ناچو و سس خامه ای هالوپینو می‌توانند قیمتی بین سه دهم و هفت دهم دلار داشته باشند. اینها زمانی بیشترین سفارش را داشتند که روی کیوسک‌های سلف سرویس ارائه می‌شدند.

حتی ساده تر از آن مک دونالد مشاهده کرد از زمانی که مشتریان از صفحه نمایش برای سفارش استفاده می‌کنند. میزان سفارش نوشیدنی بیست درصد افزایش پیدا کرده است.

زمانی که کارکنان بیشتر روی ثبت سفارش تمرکز دارند، فراموش می‌کنند که سوالات ساده را بپرسند. ثبت سفارش مشتری، چه در صفحه نمایش کیوسک انجام شود و چه در محل ثبت سفارش فیزیکی. باید همیشه یک یادآوری ظریف و  هوشمندانه برای تشویق مشتری به انتخاب محصولات بیشتر وجود داشته باشد.

افزایش بینش نسبت به  مشتری

همانند صندوق‌های ثبت سفارش سنتی، کیوسک‌های سلف سرویس هم بینش خوبی در مورد سفارش‌های مشتریان دارند. از جمله محبوب ترین موارد منو ، شلوغ ترین زمان روز، و حتی محبوب ترین مکمل‌های منو و موارد اضافی را بدست می‌دهند. چنین بینش‌های ارزشمندی، متصدیان رستوران را قادر می‌سازند تا بهتر تصمیم بگیرند. که چه آیتم‌هایی را به صورت استراتژیک روی کیوسک‌ها تبلیغ کنند. در چه موقعیت‌هایی مشتریان نیاز به راهنمایی دارند و در چه آیتم‌های پرطرفداری می‌توان قیمت را برای افزایش درآمد، افزایش داد. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند رستورانی، منبع عکس

فراتر از اطلاعاتی که روش‌های سنتی در اختیار می‌گذارند، متصدیان همچنین می‌توانند داده‌ها را به صورت real-time مشاهده کنند. تا بفهمند کدام صندوق شلوغ تر است، موجودی‌ها در چه مرحله ای هستند و حتی چند آیتم تموم شده وجود دارد.

در روش فروش چندکاناله، کیوسک‌های سلف سرویس می‌توانند به سرعت با کانال‌های فروش دیگر سینک شوند. تا زمان اتمام موجودی کالاهارا به صورت بلادرنگ به متصدیان اطلاع دهند.

استفاده از کیوسک و میز لمسی در رستوران

هنگام ارزیابی کیوسک‌ها در رستوران خود، مهم است که به یاد داشته باشید که کیوسک‌ها مکمل فروش سنتی هستند. در واقع هدف جایگزین کردن کیوسک‌ها به جای صندوق‌های فروش سنتی نیست، بلکه بهبود کارایی و در نهایت افزایش فروش است. علاوه بر این، پرسنل باید برای راهنمایی مشتریان برای استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس حضور داشته باشند. مخصوصا در ساعات پیک سفارش، شما چه یک فست فود معمولی و چه یک رستوران fast-service باشید، مطمئنا سوالاتی وجود خواهد داشت.

با کم کردن صندوق‌های ثبت سفارش فیزیکی، متصدیان برای تخصیص کارکنان در کیوسک‌های سلف سرویس و تمرکز بر بهبود رضایت مشتری، توانایی بیشتری دارند.

اهمیت موقعیت مکانی کیوسک و میز لمسی در رستوران

از لحاظ عملیاتی کیوسک‌ها باید در کنار صندوق‌های ثبت سفارش سنتی به کار گرفته شوند. این بدان معنی است که در یک سیستم فست کژوال، سفارش در کانتر همچنان باید امکان پذیر باشد.

در سیستم‌های Quik-Service و Table-Service، کیوسک‌ها باید برای مشتریان در دسترس باشند. تا بتوانند غذای خود را برای بردن و یا میل کردن در محیط رستوران سفارش دهند.

مدل‌های ایستاده یا رومیزی کیوسک‌های سلف سرویس با توجه به فضای رستوران و آپشن‌هایی که نیاز رستوران را برطرف می‌کنند انتخاب می‌شوند. علاوه بر این مکان نیز مهم است. قرار دادن کیوسک‌ها در مکان‌های استراتژیک که مشتریان را به سفارش ترغیب می‌کند مهم است. در حالی که بسیاری از رستوران‌ها و مجموعه‌ها احساس می‌کنند که بهتر است کیوسک‌ها در کنار دیوار یا در گوشه ای قرار بگیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی که کیوسک‌ها در جایی باشند که توجه صف سفارش دهندگان را به خود جلب کنند.

نظر مثبت مشتریان

و در آخر، اجرای کیوسک‌های سلف سرویس در هر سیستم رستورانی می‌تواند برای بنگاه ارزش نمایی ایجاد کند. چه به واسطه بدست آوردن اطلاعات ارزشمند یا کوتاه کردن پروسه سفارش‌گیری. کیوسک‌ها این عامل برتری را به رستوران‌ها می‌دهند که بتوانند توانایی رقابت در این بازار همیشه در حال تغییر را بدست بیاورند.

مشتریان نظر خود را بلند و واضح اعلام کرده اند:

کار کردن کیوسک ها! و این برای رستوران‌ها خیلی مهم است که به خواسته ی مخاطبان خود توجه کنند. تا بتوانند بهترین سرویس را برای مشتریان خود فراهم کنند و بتوانند آنان را به مشتریان دائمی تبدیل کنند.

مقالات مشابه در مورد کیوسک و میز‌های لمسی در رستوران‌ها و فست فود‌ها را در پارس تاچ دنبال کنید.

میز لمسی در رستوران ها و کافه ها

آیا میز لمسی رستورانی ، رستوران شما را به رستوران هوشمند تبدیل خواهد کرد؟

اتصال کارتخوان به کیوسک‌های لمسی

ترجمه شده از سایت : www.modernrestaurantmanagment.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *