همراهی هوشمند بازدیدکنندگان
با کمک فناوری و تکنولوژی هوشمند، موزهها اکنون میتوانند از قدرت برنامهها و ویژگیهای ارتباط مدیریت بازدیدکنندگان یا مشتری CRM استفاده کنند
یک ارتباط نوآورانه، فناوری و تکنولوژی هوشمند این امکان را نشان می دهد که مشتریان را پیگیری و با آنها به بهترین شکل تماس بگیرید و روندهای فصلی و الگوهای بازدیدکنندگان را شناسایی و استراتژی خود را برای داده هایی که جمع آوری و ذخیره می کنید توسعه دهید.
استراتژیهای کوتاهمدت و بلندمدت را بر اساس اطلاعات موجود در CRM خود ایجاد و نگاهی بلند مدت از روابط بازدیدکننده خود داشته باشید.
در حالی که فن آوری و نوآوری های زیادی برای خدمات به بازدیدکنندگان وجود دارد،ما معتقدیم که هیچ نمایشگاهی نباید نگران ویژگی های پیچیده و تخصصی فناوری باشد تا با تعامل با تکنولوژی بتواند بهترین رویداد را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کند.
با بهرهگیری از فناوری و اطلاعات، تجزیه و تحلیلهای زیادی در اختیار ما قرار میگیرد، از جمله:
زمان رزرو افراد بازدیدکننده برای کنترل ترافیک،
چگونگی مشکل احتمالی در فرآیند تهیه بلیط و بازدید،
شرکت در نظر سنجی و بازخورد مستقیم آنها و…
این رصدها بینش ارزشمندی را برای جذب مخاطب و نحوه ارائه خدمات بیشتر در آینده را بهبود می بخشند و به مالکان و مدیران نمایشگاهها و موزهها جرأت نوآوری و خلاقیت میدهد.
ردیابی در موزه
موزهها از فناوری ردیابی بازدیدکننده برای درک چگونگی تجربه از نمایشگاههایشان استفاده می کنند.
از دادهها برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان بهره برده و به آنها محتوایی که با علایق آن ها همسو باشد برای سازماندهی بهتر ارائه می دهند
درباره محصولات هوشمند و کسب و کار بیشتر بخوانید
مثلا می توان بسته به موقعیت افراد، محتوای چند رسانه ای روی دستگاههای پیش بینی شده پخش شود مانند:
موزه دمو در ایتالیا که فرآیند جدیدی را اتخاذ کرده تا از طریق ردیابی اتصالات Wi-Fi و نصب سنسور های سه بعدی با استفاده از فناوری و تکنولوژی هوشمند افراد را شمارش می کند.
خدماتی به بخشهای تردد افراد و حملونقل ارائه کند که در آن فناوری حسگرها جریان مردم را هماهنگ و امکان ایجاد مسیر و راهنمایی بهتر را فراهم می کنند.
ما با استفاده از فناوری می توانیم ببینیم بازدیدکنندگان کجا هستند…
کجا را برای تماشا انتخاب و بیشترین توقفشان مربوط به کدام نقاط است…
تا با آن نکات برجسته بازدیدکنندگان خود را کشف و پربازدیدترین آثار هنری و نمایشی را شناسایی کنیم.
امروزه مشتریان نسبت به گذشته، انتخابهای بیشتری دارند و طبیعتا نسبت به گزینههای انتخابی خود بیشتر وسواس به خرج میدهند.
میتوان با اطمینان گفت که وفاداری و رضایت مشتری بهتدریج به امر مهمی تبدیل شده که در صنعت گردشگری مدرن، تمامی استراتژیها و فناوری و تکنولوژی هوشمند مذکور برای غنیسازی تجربه مشتری و ایجاد تجربه مثبت مشتری نقش دارند.