طراحی کیوسک لمسی برای موزه

23 آبان 1397

ضرورت وجود کیوسک لمسی در موزه‌ها

کیوسک لمسی در موره‌ها یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد تعامل با بازدید کننده های موزه می باشد. از این کیوسک ها می‌توان برای فروش بلیط، راهنمای مسیر، راهنمای تور و ارائه اطلاعات به بازدید کنندگان استفاده کرد.

اما مانند همه فرایند های طراحی کیوسک لمسی، نقطه آغاز این کار کجاست؟

عوامل زیادی در این فرایند باید در نظر گرفته شود، از جمله، واقعیت افزوده، بارکدخوان، پرینتر و سایر لوازم جانبی.

بگذارید تا یک نگاه اجمالی به مسائلی که باید در نظر بگیرید بیاندازیم.

ماموریت خود را در نظر بگیرید

اولا، ماموریت موزه را باید به صورت شفاف در نظر گرفت و نقش کیوسک لمسی تعاملی را در تحقیق این ماموریت مشخص کرد.

شما به وسیله ای نیاز ندارید که بیش از حد توجه بازدید کنندگان را به خود منعطف کند و توجه آن ها را از موارد ارائه شده در موزه منحرف کند.

در نتیجه طراحی کیوسک لمسی باید به گونه ای باشد که با طراحی کلی محیط همخوانی داشته باشد. و در عین حال که حواس بازدیدکننده را از موارد ارائه شده در کیوسک پرت نمی کند.

به صورتی باشد که بازدیدکننده را نیز جهت راهنمایی به سوی خود جذب کند. بعلاوه، محتوایی که از طریق آن ها ارائه می شود باید دربرگیرنده اثرهای ارائه شده در موزه باشد. بازدیدکنندگان را درباره آن اثر مشتاق کند و آن ها را تهییج کند تا درباره آن اثر اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

وقتی مطمئن باشید که کیوسک لمسی باید با فضای محیط همخوانی دارد، طراحی کیوسک لمسی نیز بسیار آسان تر می شود.

موقعیت مناسب را برای کیوسک انتخاب کنید

در این مرحله باید محلی را برای قرارگیری کیوسک لمسی مشخص کنید که بیشترین عبور مرور را در موزه دارد.

همچنین باید اطمینان یابید که دستگاه ها قابلیت دیده شدن را داشته باشند. همچنین عملکردشان برای بازدید کنندگان قابل درک باشد. با سبک های طراحی بسیار متنوع و رنگ های مختلف، جلب توجه بازدیدکنندگان به گونه ای که شایسته باشد. چندان کار سختی نیست.

بعلاوه، نمای کاربری نرم افزار کیوسک لمسی باید بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و تشویق کند که با دستگاه ها تعامل برقرار کنند.

در دنیای دیجیتال امروزی، هیچ تکنولوژی ای نمی تواند در برگیرنده همه چیز برای همه مردم باشد.

حتی یک کیوسک لمسی! طراحی کیوسک لمسی برای موزه فرایندی پیچیده است که بررسی می کند. تا چگونه همه تکنولوژی های مورد نظر. (ملزومات فیزیکی از قبیل پرینتر، بارکدخوان و … و ملزومات نرم افزاری مانند رابط کاربری – UI – و تجربه کاربری – UX – ، واقعیت افزوده و …). در دستگاه قرار بگیرند.

چگونه دستگاه های دیجیتال بازدیدکنندگان را به سمت کیوسک های لمسی هدایت کند، کیوسک لمسی، آن ها را به وبسایت هدایت کند. و وبسایت نیز آن ها را به اپلیکیشن موبایل هدایت کند. QR Code و پیامک. هر دو راه‌های بسیار خوبی برای انتقال اطلاعات شما به تلفن های همراه بازدیدکنندگان است.

ویژگی‌های کیوسک و تابلو اعلانات لمسی

بازدیدکنندگان می توانند بهترین راه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B را در یک کیوسک لمسی 55 اینچی انتخاب کنند و مسیر دقیق به تلفن همراه آن ها ارسال شود.

این دستگاه ها می توانند اپلیکیشن های واقعیت افزوده را به تلفن همراه مشتریان انتقال دهند. تا به صورت یک راهنمای تور، بازدیدکنندگان را در موزه راهنمایی کرده. همچنین اطلاعات کافی را در مورد آثار ارائه شده در موزه به آن ها ارائه کند.

شما می توانید به صورت مداوم، طراحی رابط کاربری نرم افزار کیوسک لمسی را به صورت کامل تغییر دهید. و متناسب با موقعیت ها و شرایط مختلف. ظاهر و حس و حال رابط کاربری منتقل شده به کاربران را طراحی کنید. این فرایند بدون دانش فنی پیچیده و به صورت بسیار ساده ای قابل انجام است.

از دیگر مزایای کیوسک لمسی، قابلیت انتقال نظرات و پیشنهادات بازدیدکنندگان می باشد. از طریق نظر سنجی های ارائه شده در نرم افزار، امکان دریافت نظرات کاربران به صورت طبقه بندی شده وجود دارد. که نهایتا می توان این اطلاعات را از طریق نرم افزار های تحلیل داده به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد و در بهبود خدمت رسانی مورد استفاده قرار داد.

 

مشاهده نمونه کارهای ما در سایت آپارات پارس تاچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *