آیا میز لمسی رستورانی ، رستوران شما را به رستوران هوشمند تبدیل خواهد کرد؟

1 خرداد 1397

آیا میز لمسی رستورانی ، رستوران شما را به رستوران هوشمند تبدیل خواهد کرد؟

 

این روزها تب فناوری‌های تعاملی به ویژه سیستم‌های اینتراکتیو و لمسی به همه ی کسب و کارها من جمله صنعت رستوران و فست فود هم سرایت کرده. بسیاری از صاحبان رستوران‌ها و فست فودها به دنبال آن هستند. تا با بهره‌گیری از فناوری‌هایی از جمله میز لمسی رستورانی، به نوعی خود را با سایر رقبا متمایز کرده. و سهم بیشتری را از بازار بزرگ رستوران و فست فود به خود اختصاص دهند.

میز لمسی رستورانی

میز لمسی رستورانی

مالکان نام‌های تجاری معروف در حوزه‌ی رستوران و فست فود، شخصا یا توسط مشاورانی به سمت بهره‌گیری از میز هوشمند رستورانی سوق پیدا کرده‌اند. این جنب و جوش در بازار را البته باید به فال نیک گرفت اما نگرانی هایی وجود دارد. که دانستن آن ها برای این قبیل سرمایه گذاری‌ها خالی از لطف نیست.

میز مناسب رستوران شما

اول اینکه هر میزتعاملی یا میز لمسی برای استفاده در رستوران مناسب نیست. میزی که در رستوران به عنوان یکی از اجزای سامانه‌ی رستوران هوشمند به کار گرفته می شود. می بایست از نظر انتخاب صحیح فناوری تشخیص لمس، تعداد لمس قابل تشخیص همزمان. استاندارد ایمنی بدنه، استاندارد کار در ساعات طولانی، قدرت پردازش ، کیفیت صفحه نمایش و بسیاری از موارد فنی دیگر. برای استفاده در یک محیط پر تلاطم به نام رستوران یا فست فود بهینه سازی شده باشد.

در نظر بگیرید در رستوران هر لحظه امکان اصابت ضربه توسط  افراد و کودکان، افتادن ظروف، ریختن مایعات یا مجاورت با حرارت زیاد وجود دارد. از سوی دیگر، چندین نفر به طور همزمان روی یک میز فعالیت خواهند کرد.

تفاوت قطعات به کار رفته در یک میز لمسی رستورانی، هرچند در ظاهر به چشم نیاید، بعضا در یک سایز و مشخصات کلی معین ، منجر به اختلاف قیمت تا بیش از دو برابر نیز می شود.

توصیه پارس تاچ به شما

بر پایه ی تجارب و تخصص موجود، و همچنین با توجه به سوابق نارضایتی تعدادی از مشتریان برخی تامین کنندگان سیستم‌های اینتراکتیو. که جهت اخذ مشاوره به پارس تاچ نیز منعکس شده است. پارس تاچ به شما توصیه می کند هنگام انتخاب سخت افزار، دقت بیشتری داشته باشید. تفاوت قیمت‌ها همیشه مربوط به انصاف یا گرانفروشی نیست!. به عبارت دیگر قیمت به تنهایی هرگز نمی‌تواند عاملی برای مقایسه و انتخاب   این محصولات باشد.

دوم اینکه حتی اگر میز لمسی با سخت افزار مناسب تهیه شده باشد. به تنهایی نمی تواند تضمینی برای موفقیت شما در راه اندازی رستوران هوشمند باشد. مثلا همزمان باید به کیوسک سفارش‌گیر، تبلت سفارش گیری توسط گارسون نیز فکر کنید.

سوم اینکه امکانات نرم افزاری روی میز، ارتباط سخت افزاری و نرم افزاری میز با سیستم مالی و سایر نقاط فروش. من جمله کیوسک سفارش دهی، تبلت سفارش دهی گارسون ،آشپزخانه و بسیاری از نکات مهم. که بعضا ارزش و بهایی به مراتب بیشتر از یک میز لمسی دارند… . موجب می شود نتوانیم رستوران هوشمند را در یک کیوسک سفارش گیر و یک یا چند میز هوشمند خلاصه کنیم.

 

جمع بندی :

پیشنهاد پارس تاچ برای شما این است که اگر قصد ورود به حوزه ی رستوران هوشمند را دارید.

به منظور تجهیز رستوران خود به تکنولوژی های مورد نظر از قبیل میز لمسی رستورانی ، استند سفارش گیری ، سیستم پرداخت مناسب. ، تبلت های سفارش گیری و … به دور از هیجانات و احساسات، مطالعه، بررسی  دقیق و مشورت را فراموش نکنید.

پیشنهاد می شود مجموعه مقالات مشاوره به کاربران – سیستم های اینتراکتیو، میز لمسی و استند لمسی را بدین منظور مطالعه فرمایید.

6 پاسخ به “آیا میز لمسی رستورانی ، رستوران شما را به رستوران هوشمند تبدیل خواهد کرد؟”

  1. پیمان گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون
    ولی قیمت میز لمسی رستوران رو خیلی متفاوت میگن چطور بفهمیم کی راست می گه که دروغ؟

    1. ehsanoghar گفت:

      با توجه به محل و نوع استفاده میز های لمسی رستورانی، محدودیت های فنی اجازه استفاده از برخی از تکنولوژی های ارزان قیمت را در ساخت میز های لمسی به ما نمی دهد. ولیکن برخی از همکاران، به واسطه عدم تجربه در تولید، محاسبه قیمت این میز ها را با تکنولوژی هایی نظیر IR و یا سایر تکنولوژی های ارزان قیمت دیگر انجام داده و به مشتری اعلام می کنند. که این نوع اعلام قیمت موجب گمراه شدن خریداران می گردد. تقاضا داریم پیش از گرفتن قیمت در خصوص میز های لمسی رستورانی حتما نمونه ها را از نزدیک دیده و مقایسه گردد.

      1. پیمان گفت:

        میز لمسی رو در رستوران چطور میشه از آسیبهای عمومی مثل ضربه و حرارت و رطوبت محافظت کرد؟

    2. maryam mokhtari گفت:

      سلام مجدد. بنظرم به رزومه شرکتها توجه کنین. به نوع و تعداد مشتریان. احتمالا بهتون کمک میکنه

  2. شهرزاد گفت:

    یه رستوران هومشند با 10 تا میز لمسی چقدر سرمایه گذاری می خواد؟

    1. maryam mokhtari گفت:

      سلام. وقت بخیر. کانفیگ خیلی مهمه. باید ببینیم دقیقا کدوم کانفیگ نیاز شما رو برآورده می کنه. لذا بهتره جلسه نیاز سنجی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *