موزه دیجیتال، نیاز امروز برای افزایش شمار بازدیدکنندگان!

30 خرداد 1403

موزه دیجیتال یکی از مهمترین معیارها برای برآورد کردن میزان تعامل بازدیدکنندگان است. تجربه نشان داده است که اکثر افراد قبل از حضور خود در محل موزه ابتدا وارد وب‌سایت رسمی آن شده و در آن به دنبال علایق خود می‌گردند.

در صورتی که کاوش انجام شده توسط بازدیدکننده مجازی موفقیت آمیز باشد، مخاطب برای بازدید حضوری اقدام می‌کند. می توان گفت یادگیری آنچه که به صورت آنلاین مورد علاقه مصرف کنندگان است، دلیل خوبی برای ارائه یک تجربه حضوری قدرتمند و مفیدتر شدن آن‌ است.

برای مطالعه بیشتر در حوزه دیجیتال سازی اینجا کلیک کنید.

 

موزه دیجیتال

کاربردهای موزه دیجیتال در استفاده از سنسور های کنترل تردد

  • بازنمایی بصری انواع ویترین هوشند
  • توجه به نقاط قوت غرفه‌های پر بازدید
  • توجه به نقاط ضعف غرفه‌های کم بازدید
  • به دست آوردن مدت زمان حضور افراد در موزه به تفکیک غرفه‌ها
  • توجه به بازدیدهای مکرر یک بازدیدکننده از غرفه‌های مختلف
  • ترسیم مسیر پیاده‌روی و تردد بهینه مخاطبین و شناسایی مکان های پرتردد
  • شخصی سازی موزه‌ها با دکوراسیون هوشمند در سطوح مختلف

همواره مدیران موزه به دنبال شناخت یا الگوهایی در میان انواع خاصی از مخاطبان هستند. این شناخت باعث می‌شود پیشنهادات مفیدتری ارائه دهند و در عین حال توانایی خود را برای شناسایی و خدمت به بازدیدکنندگان خاص یا پژوهشگران افزایش دهند.

موزه داران، همگام با تحولات فناوری

جهان دیجیتال امروز دیگر برای هیچ شخص و هیچ موسسه ای تامل نمی کند و سریع ترین راه را در مسیر پیشرفت خود می پیماید. این مدیران و موسسان موزه ها و نمایشگاه ها هستند که می توانند تصمیم بگیرند که از چه راهی و چگونه خود را به قطار پیشرفت برسانند. به عنوان مثال موزه دارانی که از میز لمسی استفاده می کنند یا به کمک ویدئو وال تجربه ای متفاوت برای بازدیدکنندگان ایجاد می کنند، قطع به یقین پیشرفتی همسو با فناوری و دنیای پرسرعت خواهند داشت.

بنابراین به مدیران موزه توصیه می شود پیش ازهر نوع اقدام برای طرح های عمرانی، فرهنگی و هنری، سرفصل های تکنولوژی روز را در راس برنامه های خود قرار دهند. این اقدام باعث می شود تا مجدد مجبور نباشند برای به روز رسانی خود نیمی از راه رفته را برگردند.

موزه داران می توانند در امور دیجیتال سازی با متخصصان این امر مشورت داشته باشند تا دکوراسیون فضا همواره به روز و برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *