چگونه باید با ایمرسیو مدیا یا همان فضای غوطه‌وری رسانه‌ای روبه‌رو شویم؟

13 خرداد 1403

فناوری دیجیتال و بازاریابی جدید:

حضور در یک تجربه رسانه‌ای فراگیر یا فناوری ایمرسیو مدیا  جذابیت بسیار دارد.

اما درمورد طراحی و راه‌اندازی این تکنولوژی باید طراحی متناسب با بازاریابی و کسب درآمد با مدل قبل و بعد ورود تکنولوژی تغییر ‌کند.

برای ایجاد یک محیط رسانه‌ای فراگیر و بهره‌وری‌های جدید آن، نمی‌توان از برنامه‌های گذشته تجاری خود استفاده کرد و باید معیارهای مختلفی را مدنظر داشت.

باید تمام متغیرها را بررسی کرد تا به نقطه‌ای برسیم که از ورود تکنولوژی جدید در کسب وکار خود غافلگیر نشویم.

و از قبل نوع مواجهه با آن را پیش‌بینی کرده باشیم.

برای مثال یک موزه‌دار باید در قیمت فروش بلیط خود تجدید نظر کند و نسبت به افزایش جذابیت موزه خود به بهای بلیط خود بیفزاید

زیرا به عبارتی بنای کسب‌وکار تغییر ملموسی داشته و حتما مردم با توجه به بازدید و بازخوردهای مثبت خود دلیل این افزایش را درک می‌کنند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که روش تبلیغات هم بهتر است با مدل پیشین خود متفاوت باشد

در نظر داشته باشید که با ورود یک فناوری جدید دیگر نمی‌توان به روش‌های قبل تبلیغ کاغذی کرد زیرا مشتریان فناوری‌های جدید با روش‌های نوین‌تری جذب می‌شوند.

طراحی و ساخت سالن ایمرسیو مدیا

طراحی و ساخت سالن ایمرسیو مدیا در موزه سینما توسط پارس تاچ ( تصویر از مرحله تست)

ایمرسیو مدیا و شخصی‌سازی مبتنی بر داده‌ها:

تحقیقات و تجربیات در بخش‌های فروش و مشتری‌مداری نشان داده‌اند که وقتی با خریدار یا مشتری به نحوی برخورد می‌کنی که گویی او تنها مخاطب تو است، تاثیر شگرفی در کسب‌وکار افراد می‌گذارند.

زیرا مردم همیشه از منحصر به فرد بودن و توجه‌های انفرادی لذت می‌برند و این دقیقا همان چیزی است که مشتری را دوباره به فروشنده و ارائه دهنده برمی‌گرداند.

حال همین مسئله را در مواجهه با فناوری ایمرسیو مدیا تصور کنید

شما وارد یک نمایشگاه یا یک موزه دیجیتال می‌شوید

 یک بلندگو به شما با اسم کوچک خوش‌آمد می‌گوید

  سپس وارد محیطی می شوید که رنگ دکوراسون هوشمند آن با رنگ لباس شما هماهنگ یا ست است

  با هر قدم شما اتفاقات جدیدی در صحنه‌های نمایش رخ میدهد

و یا حتی ممکن است از تصویر شما در این نمایش‌ها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده شود

خلاصه فضای عمومی تدارک دیده برای شما خصوصی شود.

واقعا شخصی‌سازی می‌تواند بیشترین بار معنایی مثبت را برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های دیجیتال برعهده بگیرد  و منجر به تعامل عمیق‌تر، افزایش فرصت برای فروش مجدد و بازدید مجدد و در نهایت وفاداری بیشتر به برند و محصول ارائه شده می‌شود.

ایمرسیو مدیا و توجه به لحظه‌های اجتماعی:

تکنیک‌های تبلیغی متعددی برای تشویق مردم برای بازدید وجود دارد اما یک روش که از همه موثرتر و کم‌ هزینه‌تر است.

تبلیغ فرد به فرد یا شیوه قدیمی دهان به دهان

که یک نفر پس از مصرف محصول یا بهره‌مندی از یک خدمات در صورتی که از آن رضایت داشته باشد آن‌را برای دیگران نیز توصیه می‌کند

اما امروزه روش قدیمی چرخیدن تبلیغی به دهان به دهان به روش جدیدی مانند:

موبایل به موبایل،

آیدی به آیدی

و یا پیج به پیج تبدیل شده

این روش قدیمی به روز شده بسیار در فناوری‌های جدید و تکنولوژی مورد بحث ما یعنی ایمرسیو مدیا بسیار کارآمد و مفیدتر است

چرا که چرخه‌ای را به‌ وجود می‌آورد که محصول دیجیتال توسط تبلیغ دیجیتال معرفی شود

در حال حاظر هنوز چیز جدیدی جای تجربه مخاطب بر خدمات یا محصول را نگرفته است و بخش بزرگی از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از نزدیک با خدمات یا محصول مواجهه شوند.

ایجاد لحظه های اجتماعی منحصر به فرد در تجربیات به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا هیجان خود را به اشتراک بگذارند و بازدیدخود را در رسانه های اجتماعی برای یک دیگر ارسال کنند. این تبلیغات اجتماعی به دست آمده می تواند یک اهرم بازاریابی عالی برای تقویت آگاهی عموم مردم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *