ال‌ای‌دی ترنسپرنت چیست؟

21 خرداد 1403

ال ای دی ترنسپرنت و نوآوری در صنایع تولید میکرو ال‌ای‌دی ها و پیشرفت چشمگیری داشته است. تولید بردهای چاپی نامرئی با بهره‌گیری از متریال پلی استر و پلی امید و نگاه نوآورانه و آینده نگرانه تولیدکنندگان در صنایع الکترونیک، منجر به ساخت نسل جدیدی از نمایشگرهای ترنسپرنت یا شیشه‌ای شده است.

ال ای دی شفاف یا ال ای دی ترنپرنت چیست؟

نمایشگرهای ال ای دی شفاف یا ترنسپرنت (Transparent LED Screen) موادی شفاف مانند شیشه دارد و در عین حال وضوح تصویر و روشنایی آن بسیار بالاست. صفحات این نمایشگرها تمام‌رنگی هستند و یک ویژگی قابل توجه‌شان این است که حتی اگر به صفحه نزدیک شوید، تصویر همچنان وضوح خود را دارد.

درست به‌همین دلیل این نمایشگرها هم در محیط‌های بیرونی و هم در محیط‌های داخلی در مجموعه‌های مختلف با کاربردهای مختلف قابل استفاده هستند. نکته بسیار جالب این است که ال ای دی‌ها در این نمایشگرها منبع انرژی مستقیم الکتریسیته نمی‌خواهند بلکه نور را از منابع نور پس‌‎زمینه در قالب انرژی دریافت می‌کنند و آن را مبتنی‌بر محتوا نمایش می‌دهند.

نسل قدیم ال ای دی های ترنسپرنت

تا قبل از این تکنولوژی transparent LED با بهره‌گیری از LED beads یا ال‌ای‌دی های مهره‌ای یا هسته‌ای موجب ساخت نمایشگرهایی با ساختار فیزیکی ماتریسی شده بود. سازه های قدیمی با سازه ای آلومنیومی بستری ایجاد می‌کرد تا این ال‌ای‌دی ها کنار هم نصب شوند. این سازه آلومنیومی پشت شیشه و ویترین فروشگاه‌ها یا غرفه‌ها نصب می‌شد و ضمن اجازه نمایش فضای پشت خود یک شبکه تقریبا نامرئی، تصویری را نیز ایجاد می‌کرد.

نسل جدید نمایشگرهای ترنسپرنت

 

تلفیق LED beads و متریال جدید و انعطاف پذیر  invisible PCB که عمدتا پلی‌استر و پلی‌آمیدها هستند باعث اتفاق جدیدی شد. ساخت محصول نوین شفاف یا ترنپرنت که در یک طرف دارای چسب استیکر بوده و به راحتی به روی شیشه نصب می‌گردند نتیجه آن بود. این متریال بین 85 تا 95 درصد (نسبت به کیفیت) شفافیت و بین 5/2 تا 3 میلی‌متر ضخامت دارد.

در همه مدل‌ها پشت چسب‌دار بوده و در برخی تولیدات امکان برش آن طبق مدل مورد نظر وجود دارد. به نظر میرسد با تکمیل شدن فناوری در حوزه ویدئو وال، متخصصان به این فناوری جدید بیشتر بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *