اکسپو، از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی در دنیاست. این نمایشگاه با هدف معرفی فرهنگ کشورها هر چهارسال یکبار با میزبانی یکی از کشورهای دارای صلاحیت برگزار می‌شود. برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی به دلیل همه‌گیری کرونا از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ معوق شد. در این نمایشگاه کشورها با در اختیار داشتن فضای مورد نیاز، به طراحی بدون محدودیت و پیاده سازی پاویون‌های خود می‌پردازند.

اکسپو - دبی - 2020- پاویون-پارس تاچ-expo-dubai-2020-iran-parstouch

نمایشگاه اکسپو

جوامع مختلف سعی می‌کنند تاریخ، هنر و توانمندی خودشان را در اکسپو به نمایش بگذارند و به معرفی خود بپردازند. به‌ویژه در سال‌های اخیر اکسپو به جاذبه‌ی توریستی مهمی برای کشورهای میزبان تبدیل شده است.

امارات متحده عربی _ دبی در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان میزبان اکسپو انتخاب شد. امارات توانست با توجه به زیرساخت‌های مناسب فناوری، شهری و عمرانی و همچنین جاذبه‌های توریستی قبلی در این مورد بسیار موفق عمل نماید.

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

حضور پارس تاچ در اکسپو 2020 دبی

پاویون ایران در اکسپوی دبی نیازمند بازرسی و طراحی مجدد بود تا بتواند فناوری‌ ایرانیان را به صورت زیباتر و جذاب‌تری به نمایش بگذارد. از این رو پارس تاچ پس از شروع نمایشگاه به تیم پاویون ایران پیوست. پارس تاچ با ارایه محصولات لمسی تعاملی خود نظیر کیوسک و استند لمسی، ویدئووال لمسی توانست با موفقیت و در آن زمان محدود باقی مانده از اکسپو، به پاویون رنگ و لعاب جذابتری بخشد. همچنین به صورت حرفه‌ای فناوری‌های خود را به نمایش بگذارد.

تیم مهندسین و متخصصین پارس تاچ، سالن ۶ که به انبار تبدیل شده بود را تحویل گرفته و کار خود را در آن زمان محدود شروع نمودند.

 

گزارش مرحله دو (بخش اجرایی) پارس تاچ در اکسپو دبی 2020

اکسپو - دبی - 2020- پاویون-پارس تاچ-expo-dubai-2020-iran-parstouch
اکسپو - دبی - 2020- پاویون-پارس تاچ-expo-dubai-2020-iran-parstouch

فناوری‌های سلف سرویس هوشمند و کسب و کارها

محصولات لمسی هوشمند و کسب و کار شما

چیزی که مشتریان را بسیار خسته و کلافه می کند صف های طولانی برای دریافت بلیط یا پرداخت و … می باشد. راه حل چیست ؟ داشتن یک سرویس مدیریت پشتیبان تا با استفاده از فناوری هوشمند خدمات سلف سرویس ارائه دهد.

انواع کیوسک لمسی، راهنمای خرید کیوسک و استند لمسی ، خرید کیوسک لمسی، برای خرید کیوسک به چه نکاتی باید توجه کرد، سفارش کیوسک لمسی، انواع کیوسک لمسی ، تفاوت کیوسک های لمسی - استند لمسی - استند هوشمند - میز لمسی- میز هوشمند - کیوسک لمسی - کیوسک هوشمند - محصولات تعاملی - محصولات تعاملی لمسی- محصولات تعاملی لمسی هوشمند - پارس تاچ - محصولات تاچ - کیوسک ایستاده

کسب و کار و شهر هوشمند

کسب و کار هوشمند را نمی توان بدون حضور انواع کیوسک لمسی یا تابلو لمسی (تعاملی) تصور کرد. محصولات تعاملی، پدیده ای مدرن و کاربردی که می تواند در جای جای شهر در فضاهای داخلی و خارجی حاضر بوده. و پیوسته و بدون تعطیلی خدمت رسانی کند. در لابی، ورودی و اتاق های انتظار تمامی سازمان ها، ارگان ها، فروشگاهها، مراکز تجاری. ورزشی و تفریحی، رستوران ها، کافی شاپ‌ها، مراکز درمانی، مراکز مدیریتی و نظامی و حتی ساختمان های مسکونی.

برپایه نرم افزار تعبیه شده در هر کیوسک لمسی (استند لمسی) یا تابلو اعلانات لمسی در یک شرکت و کسب و کار هوشمند، خدمات متنوعی با انتخاب کاربر قابل ارائه است.: مکان یابی، اطلاع رسانی.، معرفی محصولات و خدمات، نقشه فضا و طبقات، نظرسنجی، رزرو، انتخاب و سفارش محصول، پرداخت وجه و دریافت رسید، سرگرمی و مواردی از این نظیر.

هوشمند سازی شهر نیز بدون راهکارهای تعاملی (مانند کیوسک های تعاملی) قابل تصور نیست. چرا که درجه امکان انتخاب محتوا، ثبت داده ها و اخذ بازخورد، در نتیجه تعامل کاربر با تجهیزات هوشمند از معیارهای مهم هوشمندسازی است.

حضور پر رنگ و پر قدرت محصولات هوشمند

امروزه به دلیل شرایط همه گیری ویروس کرونا ۷۳ درصد مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند به جای ایستادن در صف های غیر امن و طولانی، مشکلاتشان را تا حد امکان خودشان برطرف نمایند. در نتیجه حضور مشتریان در اماکن عمومی بسیار کمتر مشاهده می شود.

همچنین مشتریان بسیاری خواستار دریافت سرویس از طریق مارکت B2B‌ و B2C‌ شده‌اند. حضور سیستم‌های هوشمند به‌منظور بازگرداندن مشتریان به عرصه خرید و فروش برای شرکت های عرضه کننده خدمات دارای مزیت های فراوانی شده است. به خصوص در عرصه‌ای که به دلیل کمبود مشتری، شرکت‌ها با یکدیگر در رقابت سختی قرار گرفته‌اند. داشتن سیستم سلف سرویس هوشمند انتخاب مناسبی برای جلب توجه مشتریان و خدمت رسانی با سرعت بالاتر به آن‌ها می‌باشد.

از دیگر مزایای استفاده از محصولات سلف سرویس هوشمند برای کسب و کارها، نشان دادن میزان مدرنیته بودنشان به مشتریان می‌باشد. از طرف دیگر بسیاری سعی دارند تا حد ممکن از آسیب رسانی به محیط زیست و مصرف‌گرایی نیز ممانعت به عمل آورند. بنابراین استفاده از انواع میز لمسی، کیوسک لمسی و تابلواعلانات لمسی و استند لمسی با قابلیت‌های متنوع نرم‌افزاری علاوه بر ایجاد نمایی مدرن در محیط، به واسطه‌ی کاهش استفاده از کاغذ جهت اطلاع رسانی و تبلیغات نه تنها از قطع بی رویه درختان جلوگیری می‌کند. بلکه عامل مهمی است در کاهش استفاده از اقلام تجزیه ناپذیر مانند برخی بنرهای چاپی.

انواع کیوسک لمسی، راهنمای خرید کیوسک و استند لمسی ، خرید کیوسک لمسی، برای خرید کیوسک به چه نکاتی باید توجه کرد، سفارش کیوسک لمسی، انواع کیوسک لمسی ، تفاوت کیوسک های لمسی - استند لمسی - استند هوشمند - میز لمسی- میز هوشمند - کیوسک لمسی - کیوسک هوشمند - محصولات تعاملی - محصولات تعاملی لمسی- محصولات تعاملی لمسی هوشمند - پارس تاچ - محصولات تاچ - کیوسک ایستاده

مزایای استفاده از فناوری‌های سلف سرویس هوشمند

  • آگاه سازی مشتریان در مورد تمامی خدمات قابل ارائه در کمترین زمان
  • افزایش  اعتماد مشتری و جلب رضایت
  • استفاده از خدمات راهنما و پشتیبانی
  • حداقل معطلی
  • جلب رضایت و اعتماد مشتریان و کسب تجربه

 

استفاده از فناوری‌های هوشمند لمسی یک استراتژی برد-برد برای هر دو طرف (مشتریان و شرکت‌ها) می‌باشد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره فناوری‌های لمسی

کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع نمایشگرها و ابعادشان

مقاله مقایسه ابعاد نمایشگرها و کیفیت تصویرشان را نیز مطالعه کنید.

در این مقاله سعی بر این شد تا اهمیت وجود محصولات هوشمند و سلف سرویس در کسب و کار را بیان و بررسی نماییم.

در صورت داشتن هر سوالی می‌توانید با ما تماس بگیرید، کارشناسان ما در با در نظرگرفتن نیازهای شما، بهترین انتخاب را به شما معرفی می‌کنند.

برای مشاهده فیلم محصولات در آپارات و اینستاگرام کلیک کنید.

خرید کیوسک – خرید کیوسک لمسی – خرید استند – خرید استند لمسی – خرید نمایشگر لمسی – خرید نمایشگر – راهنمای خرید – راهنمای خرید محصولات لمسی – خرید محصولات لمسی – خرید ویدپووال – خرید ویدپووال لمسی – کلاسینو – پارس تاچ – محصولات لمسی هوشمند – لمسی هوشمند – خرید محصولات هوشمند – پارس تاچ – محصولات هوشمند – محصولات سلف سرویس هوشمند – کسب و کار هوشمند – محصولات تاچ – محصولات تاچ هوشمند – محصولات لمسی هوشمند – کیوسک ایستاده – کیوسک ایستاده هوشمند 

نکاتی که در خرید کیوسک لمسی باید به آن توجه کرد

انواع کیوسک لمسی، راهنمای خرید کیوسک و استند لمسی ، خرید کیوسک لمسی، برای خرید کیوسک به چه نکاتی باید توجه کرد، سفارش کیوسک لمسی، انواع کیوسک لمسی ، تفاوت کیوسک های لمسی

نکاتی که در خرید کیوسک لمسی باید به آن توجه کرد

زمانی که می‌خواهید برای کسب و کار خود کیوسکی سفارش دهید ممکن است به دلیل جدید بودن فناوری این دستگاه‌ها و یا به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی جهت انتخاب کیوسک مناسب، انتخاب کمی برایتان دشوار باشد.

اگر تابحال با این مشکل برخورد داشتید نگران نباشید، این مقاله برای کمک به شما نوشته شده است.

ما در این مقاله نکاتی که قبل از سفارش محصولات لمسی باید بدانید را بررسی نموده‌ایم. اگر نیاز دارید تا از نظر فنی اطلاعات کسب نمایید فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مشاوره کلیک کنید.

انواع کیوسک لمسی، راهنمای خرید کیوسک و استند لمسی ، خرید کیوسک لمسی، برای خرید کیوسک به چه نکاتی باید توجه کرد، سفارش کیوسک لمسی، انواع کیوسک لمسی ، تفاوت کیوسک های لمسی

اولین نکته در خرید کیوسک که پراهمیت است هزینه ایست که برای خرید کیوسک در نظر گرفته اید.

بودجه خود را مشخص کنید. رنج قیمتی کیوسک ها می‌توانند با توجه به قابلیت هایشان، بسیار متنوع باشند. از این رو اگر بودجه مشخص باشد سریعتر به نتیجه می رسید. با متخصصان فروش، بودجه خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانند دقیق‌تر شما را راهنمایی کنند.

هزینه

ممکن است شما بدانید که از کیوسک خود چه می‌خواهید، ولی لزوما شاید دقیق ندانید که کیوسک چگونه می‌تواند نیازهایتان را برطرف کند!.

برای مثال اگر به‌ دنبال کیوسکی هستید که قابلیت پرینت، دستگاه کارتخوان و پرداخت، تحویل کارت و … را داشته باشد. باید به این نکته توجه نمایید که تمام این موارد و البته بسته به طراحی کیوسک، نیازمند فضا می‌باشند. البته همانطور که گفته شد تمامی کیوسک‌ها دارای این قابلیت نیستند. اما در پارس تاچ، محصولات با توجه به نیاز شما شخصی سازی و طراحی می‌شوند.

درباره روند شخصی سازی و طراحی بیشتر بدانید.

همچنین می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید. متخصصین و مشاورین ما می‌توانند در کمترین زمان ممکن شما را برای انتخاب کیوسک مناسب راهنمایی نمایند. همچنین پیشنهادات مناسب‌تری را در راستای بودجه و نیازتان در اختیارتان قرار دهند.

کارایی

مهمترین نکته این است که بدانید می‌خواهید کیوسکتان مناسب فضای داخلی طراحی شود یا برای محیط باز کیوسکی را در نظر دارید. اگر برای فضای باز در نظر دارید باید به چند نکته توجه کنید.:

فضای باز یعنی کیوسکتان در محیطی سرد یا گرم قرار است نصب شود، پس باید حتما دارای سیستم گرم کننده یا خنک کننده مناسب باشد. تا کیوسک بتواند در آن شرایط نیز کار کند.

همچنین توجه داشته باشید که صفحه نمایش می‌تواند زیر نور مستقیم آفتاب باشد. در این حالت کیوسک حتما باید دارای extra-bright screen باشد. این نکته را زمان سفارش کیوسک خود حتما به متخصصین طراحی کیوسک اطلاع دهید تا کیوسک مناسب برای شما طراحی گردد.

حال اگر کیوسک در فضای داخلی مورد نیازتان است به این نکات توجه نمایید :

آیا کیوسک قرار است بدون نگهبان باشد.؟ در این صورت نیاز است تا بدنه سخت و محکمی داشته باشد. با فروشنده تماسی داشته باشید و به آن‌ها اطلاع دهید که کیوسک قرار است در چه محیطی و چه موقعیت مکانی‌ای نصب شود. تا بتوانند شما را به درستی راهنمایی نمایند.

موقعیت مکانی کیوسک

این نکته برای هر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری کیوسک بسیار حائذ اهمیت می‌باشد.

برای مثال در بخش سخت افزاری کیوسک به این دقت داشته باشید که اگر کیوسک کوچکی مد نظرتان است. مثل یک کیوسک دسکتاپ آیپد، راحت آسیب ندیدن در اثر ضربات احتمالی نکته ایست که باید به آن توجه شود. اگر بخش پرداخت پول دارد باید محکم باشد تا نتوان آن را به راحتی شکست. همچنین بدنه ای محکم که بتواند وزن نمایشگر را تحمل کند و با لرزش های کم تعادل کیوسک به آسانی بهم نخورد. نکته مهم دیگر که باید به آن توجه شود معماری داخل کیوسک است. پیاده سازی شبکه سخت افزاری داخل کیوسک نیز باید منظم و دارای دسترسی آسان باشد.

برای بخش نرم افزاری کیوسک، توجه داشته باشید که نرم افزار انتخابی از نظر امنیتی درجه قابل قبولی داشته باشد. همچنین تا حد امکان داده های مهم و حساس را روی کیوسک نگه داری نکنید. اما اگر نیازمند کیوسکی بودید تا بتواند داده های لوکال را در خود ذخیره نگه دارد، امنیت نرم افزار کیوسک شما پراهمیت میگردد.

امنیت

امروزه کیوسک ها با هدف جذب مشتری باید بتوانند جذاب، دارای ظاهری دعوت کننده، کاربری آسان باشند. تا کاربر بتواند در زمان کوتاهی با آن ارتباط برقرار کند. ظاهر کیوسک ممکن است از دیدتان خیلی پراهمیت به نظر نرسد ولی در اصل ظاهر کیوسک است که مشتریان را در وحله اول جذب خود می‌کند. داشتن ظاهری که به کسب و کارتان بیاید و حتی آن را پرزنت کند می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتریانتان بگذارد.

ظاهر کیوسک

صفحات لمسی دارای رنج‌های متفاوتی هستند. گران و مقاوم، ارزان و ضربه پذیر، سعی کنید برای کیوسک خود با توجه به بودجه نمایشگر مناسب را فراهم نمایید. نمایشگر مداوم روشن است و کاربر با آن در تماس است. هرچه کیفیت بالاتری را انتخاب نمایید، هزینه کمتری بابت تعمیرات آن نیز پرداخت خواهید کرد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره فناوری‌های لمسی

کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع نمایشگرها و ابعادشان

مقاله مقایسه ابعاد نمایشگرها و کیفیت تصویرشان را نیز مطالعه کنید.

فناوری صفحه نمایش لمسی

علاوه بر ظاهر و بخش سخت افزاری کیوسک، نکته مهم دیگری که بسیاری از خریداران کیوسک به آن توجه نمی‌کنند، نرم افزاری است که بر روی کیوسک نصب می‌شود و بخش ارائه سرویس به کاربران را به عهده دارد. نرم‌افزار کیوسک بعد از ظاهر کیوسک که در وحله اول جذب مشتری می‌کند. بسیار مهم است زیرا کاربر قرار است با آن ارتباط برقرار کند. نرم‌افزار باید دارای طراحی جذاب باشد، باید کاربری آسان داشته باشد تا کاربران با هر سنی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. باید بتواند نیازهای شما را به درستی به کاربر ارائه کند. پس این بخش را اصلا دست کم نگیرید و از فروشنده در مورد توانایی‌های نرم‌افزار بپرسید.

نرم‌افزار کیوسک

در نهایت اگر تمام این نکات را در نظر بگیرید، می‌توانید کیوسک مناسب کسب و کارتان را به درستی انتخاب نمایید. مطمئن شوید که از تجربیات فروشنده نیز در انتخاب نهایی کیوسک بهره‌مند می‌شوید.

در این مقاله سعی بر این شد تا نکاتی که در خرید کیوسک لمسی باید به آن توجه کرد را بیان و بررسی نماییم.

در صورت داشتن هر سوالی می‌توانید با ما تماس بگیرید، کارشناسان ما در با در نظرگرفتن نیازهای شما، بهترین انتخاب را به شما معرفی می‌کنند.

برای مشاهده فیلم محصولات در آپارات و اینستاگرام کلیک کنید.

خرید کیوسک – خرید کیوسک لمسی – خرید استند – خرید استند لمسی – خرید نمایشگر لمسی – خرید نمایشگر – راهنمای خرید – راهنمای خرید محصولات لمسی – خرید محصولات لمسی – خرید ویدپووال – خرید ویدپووال لمسی – کلاسینو – پارس تاچ – محصولات لمسی هوشمند – لمسی هوشمند – خرید محصولات هوشمند 

مقایسه نسبت ابعاد نمایشگرها و کیفیت تصویرشان

در مقاله پیش رو نسبت ابعاد نمایشگرها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

قالب تصویر Screen Format

نسبت ابعادی Aspect Ratio :

یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب نمایشگر مناسب دانستن نسبت ابعاد تصویر است .

نسبت ابعاد نمایشگرها، همان نسبت کسری اندازه ی عرض به ارتفاع یک تصویر ویدئویی می‌باشد. از آنجا که تولید فیلم هایا عکس ها امروزه بر مبنای سیستم های ابعادی متفاوتی صورت می گیرد ، دانستن نسبت ابعادی نمایشگر و مشخصات فیلم یا عکس مورد نظر در انتخاب نمابیشگر بسیار حائز اهمیت است .

برای مثال دیدن برنامه های شبکه هایی که با کیفیت HDTV (High Definition ) پخش می شوند روی نمایشگرهایی با نسبت ابعادی ۱۶:۹ (۱٫۷۸:۱)میسر می باشد حال آنگه اگر بخواهید روی همین نمایشگر فیلم های سینمایی که با نسبت ۲٫۳۵:۱ یا ۱٫۸۵:۱ را تماشا کنید دو باند رول مشکی در پایین و بالای تصویر خواهید داشت .

نمایشگر ۱

نسبت های شناخته شده ی جهانی ابعاد نمایشگرها عموما به شکل های زیر بیان می شوند :

(۱:۱) Square , Slide (نسبت مربعی یا اسلاید) :

 نمایشگر ۲

رایج ترین فرم نمایش اسلاید ها نسبت ۱:۱ می باشد که اساس ساخت پروژکتور های اورهد (Overhead Projectors) نیز هست .

(4:3) یا ( ۱٫۳۳:۱ ) :

به این نسبت ، نسبت استاندارد ، NTSC و آکادمیک نیز می گویند .

به نوعی نسل گدشته ی نسبت تصویری ۱۶:۹ بوده و تقریبا همه ی فیلم های کلاسیک با این نسبت تصویر تولید شده اند . با ظهور تلویزیون ها و مانیتورهای نسل قدیم این نسبت به عنوان نسبت صنعتی شناخته شد اما به محض شروع به ساخت فیلم های هالیوودی با نسبت سینمایی ۱:۸۵ ، نسبت ۴:۳ نیز جای خود را به نسبت های عریض تر داد .

نمایشگر ۳

(5:3) یا (۶۶:۱) :

این نسبت تصویری مربوط به فیلم های ۳۵ میلیمتری اروپایی بوده ودر سایر نقاط دنیا کاربردی نداشته است .

نمایشگر ۴

(۱۶:۹) یا (۷۸:۱) :

این نسبت تصویر که امروزه رایج ترین نسبت تصویر در دنیاست به عنوان HDTV عریض نیز شناخته می شود . نقطه ی اشتراک کلیه ی استانداردهای ۳۵ میلیمتری امریکایی ، اروپایی و ژاپنی بوده و پخش کلیه شبکه های ماهواره ای بر مبنای این نسبت می باشد .

استقبال جهانی برای انتخاب یک تلویزیون یا سینمای خانگی نیز معطوف به این نسبت تصویر است . مبنای تولید کلیه ی پروژکتور های HD امریکایی (۱۷۲۰*۱۰۸۰) برمبنای نسبت ۱۶:۹ است .

نمایشگر ۵

(۸۵:۱) :

این نسبت تصویر مربوط به فیلم های ۳۵ میلیمتری تئاتر گونه ی     (Theatrical Film) امریکایی و اروپایی است .

نمایشگر ۶

(35:1) و (۲٫۴۰:۱) :

نسبت های سینمایی (Filmed in Panavision or Cinema Scope) بوده و عموما  از سال ۱۹۷۰ وارد صنعت فیلم سازی شده اند .

نمایشگر ۷

نمایشگر ۸

 

Video Format (4:3 Aspect Ratio)

 

Image Diagonal Image Height Image Width
6′ 42.5″ 56.5″
7′ 50″ 66.5″
100″ 60″ 80″
10′ 72″ 96″
11′ 78″ 104″
150″ 87″ 116″
15′ 108″ 144″
200″ 118″ 158″
210″ 126″ 168″
240″ 141″ 188″
 

HDTV Format (16:9 Aspect Ratio)

 

Image Diagonal Image Height Image Width
65″ 31.75″ 56.5″
73″ 36″ 64″
82″ 40.5″ 72″
92″ 45″ 80″
106″ 52″ 92.5″
119″ 58″ 104″
133″ 65″ 116″
161″ 79″ 140″
184″ 90″ 160″
193″ 94.5″ 168″
220″ 106″ 188″
 

AV Format (1:1 Aspect Ratio)

 

Image Diagonal Image Height Image Width
71″ 50″ 50″
85″ 60″ 60″
99″ 70″ 70″
119″ 84″ 84″
136″ 96″ 96″
153″ 108″ (9′) 108″ (9′)
170″ 120″ (10′) 120″ (10′)
204″ 144″ (12′) 144″ (12′)
238″ 168″ (14′) 168″ (14′)
272″ 192″ (16′) 192″ (16′)
 

Widescreen Format (1.85:1 Aspect Ratio)

 

Image Diagonal Image Height Image Width
99″ 47″ 87″
108″ 50″ 92″
120″ 56″ 104″
132″ 63″ 116″
162″ 76″ 140″
182″ 86.5″ 160″
190″ 91″ 168″
218″ 102″ 188″

وضوح یا دقت تصویر Resolution :

کیفیت و وضوح تصویر هر پروژکتور رابطه ی مستقیمی با تعداد پیکسل های قابل نمایش آن پروژکتور دارد . پیکسل کوچک ترین جزء تفکیک پذیر یک تصویر است که به شکل نقطه چین های افقی و عمودی قابل رویت می باشد . میزان وضوح یک تصویر را بصورت ضرب تعداد پیکسل موجود در یک ستون در تعداد پیکسل موجود در یک سطر نشان می دهند .

Native Resolution

وضوح اصلی Native Resolution به تعداد پیکسل های قابل نمایش یک پروژکتور اطلاق می شود یعنی خروجی واقعی تصویر آن و وضوح ماکزیمم Maximum Resolution به بالاترین کیفیت سیگنال های ورودی قابل پردازش و پخش پروژکتور اطلاق می شود . این فاکتور بدین معناست که شما می توانید تصاویری با رزولوشن بالاتر از رزولوشن اصلی پروژکتور را به آن ارسال نمایید و پروژکتور پس از پردازش ، آن تصاویر را بر مبنای وضوح اصلی خود پخش می نماید .

در نمایش تصاویر مانیتور های کامپیوتر ، تلویزیون های خانگی و نمایشگر های قدیمی ۴ استاندارد SVGA, XGA, SXGA UXGA  و در نمایشگرهای عریض ، ویدئو پروژکتورها و سینماهای خانگی از استاندارد های WVGA, WSVGA, WXGA WUXGA استفاده می شود که در جدول زیر به طور کامل تعریف شده اند .

 

وضوح تصویرResolution تعداد پیکسل  
(
افقیx عمودی)
 تعداد کل پیکسل ها
SVGA 800 x 600 480,000
XGA 1024 x 768 786,000
SXGA 1280 x 1024 1,311,000
UXGA 1600 x 12000 1,920,000
WVGA 854 x 480 410,000
WSVGA 1024 x 576 590,000
WXGA 1280 x 720 922,000
WUXGA 1920 x 1200 2,304,000

 

برای مشاهده مقالات مرتبط کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه سفارش با ما در ارتباط باشید.

همچنین نمونه کارها را می‌توانید در بخش گالری وبسایت، آپارات پارس تاچ و اینستاگرام پارس تاچ مشاهده نمایید.

انواع نمایشگرها و ابعادشان

انواع نمایشگرها ومقدمه ای بر رسانه

در عصر حاضر به موازات تولد گردباد رسانه ای و تعدد شبکه های ماهواره ای و اینترنتی. که طیف گسترده ای از مخاطبان جهانی را به خود جلب می کنند، یافتن مناسب‌ترین رسانه برای انتقال کامل پیام به گروه یا جمعیتی خاص،که جامعه ی هدف را تشکیل می‌دهند. از بزرگترین دغدغه های شرکت ها، صاحبان مشاغل، ارگان ها و سازمان های مردمی بوده و این مطلب زمانی برجسته تر می‌شود که می‌بینیم. در ادامه مقاله انواع نمایشگرها بررسی خواهند شد.

“بیشترین سهم از بازارها متعلق به صاحبان قویترین رسانه‌هاست “

این اصل در مقیاس های کوچک و بزرگ صادق است، برای مثال: در میان فروشندگان کالا. از یک صنف و در یک بازار خاص ، به شرط برابری توان آن‌ها در تامین کالا، بخت با فروشنده‌ای یار است که در معرفی محصولات و خدمات توانمندی بیشتری دارد. و یا در مقایسه‌ی دو آموزشگاه که از .اساتید مشترکی بهره می‌برند. درصد موفقیت آموزشگاهی که از ابزار آموزشی مناسب‌تری بهره می‌برد بالاتر خواهد بود . همچنین با سنجش میزان رضایت‌مندی مراجعه کنندگان. به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، تاثیر ابزار اطلاع رسانی و پاسخگویی را به وضوح می‌توان دید .

مروری بر انواع نمایشگرها

نمایشگرهای CRT :

تلویزیون های نسل اول که با تکنولوژی منبع نور ( لامپ اشعه ی کاتدی ) و صفحه نمایشگر کار می کند. و قابلیت پخش تصاویر با نسبت تصویر متفاوت را دارد . از معایب این انواع نمایشگرها می توان به محدودیت‌های ابعادی، کیفیت پایین رنگ ها و تصاویر. وزن بالا و نیاز به عمق زیاد برای جبران فاصله ی منبع نور با صفحه ی نمایش اشاره کرد .

نمایشگرهای CRT

نمایشگرهای CRT

نمایشگرهای LCD وPlasma  :

صفحه نمایش با تکنولوژی کریستال مایع (LCD) به این صورت عمل میکند که ذرات ریز کریستال مایع در میان دو صفحه. شیشه ای تخت بصورت اصطلاحا ساندویچ شده قرار میگیرند. که با تغییر اندازه جریان الکتریکی وارده به کریستال‌ها تصویر نهائی شکل می گیرد. ضعف بزرگ کیفی این انواع نمایشگرها عدم توانایی نمایش رنگ مشکی کامل می باشد . طول عمر بالاتر ، وزن کمتر ، مصرف برق کمتر و قابلیت پخش پیکسل های بیشتر از مزایای این نمایشگر نسبت به نمایشگر پلاسما می باشد .

نمایشگر پلاسما

تکنولوژی شکل گیری تصویر در انواع نمایشگرها پلاسما تفاوت های زیادی با اتفاقی که در لامپ های فلوروسنت رخ می دهد دارد. بدین نحو که صفحه نمایش از چندین سلول تشکیل شده است. که در هر سلول دو صفحه مجزا شیشه ای وجود دارد که این دو صفحه توسط یک شکاف از یکدیگر جدا شده اند. در درون این شکاف ترکیب گاز نئون – زنون  (NeonXenon)قرار میگیرد که در حین ساخت دستگاه این گاز به فرم مایع (Plasma) در می آید.

نحوه شکل‌گیری تصویر در نمایشگر

هنگامی که تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد این گاز باردار شده و تولید فسفر قرمز ، آبی و بالاخره سبز را می نماید. که این نیز در نهایت موجب شکل گیری تصویر میگردد. به هر واحد این فسفرهای رنگی پیکسل گفته میشود. بر خلاف LCD ها نمایشگر پلاسما رنگ مشکی را به خوبی نمایش می دهد.

زاویه دید یک نمایشگر پلاسما نیز از یک نمایشگر LCD بیشتر است .

در هر دو انواع نمایشگرهای فوق یک منبع نوری شامل ۲ تا ۱۶ عدد لامپ CCFL  (لامپ فلوتئورسنت کاتدی سرد ). از پشت صفحه و از فاصله ی تقریبا یک اینچ به صفحه ی نمایش می تابد و تصویر در جلوی صفحه پدید می آید . محدودیت ابعادی و افزایش تصاعدی قیمت به ازای افزایش سایز از بزرگترین معایب هر دو نوع نمایشگر است.

 نمایشگر پلاسما

نمایشگرهای LED  :

بزرگ ترین تفاوت این نوع نمایشگر با LCD ها منبع نوری آن ها است بطوری که در نمایشگر های LED تصویر. بر روی یک صفحه ی LCD تشکیل می شود اما منبع نوری لامپ LED سفید رنگ می باشد. این امر باعث افزایش کنتراست تصویر می گردد . در این نوع نمایشگر نیز افزایش تصاعدی قیمت به ازای افزایش سایز از بزرگترین معایب به شمار می آید .

TFT_Structure

نمایشگرهای OLED  :

برخلاف نمایشگرهای LCD و LED معمولی ، انواع نمایشگرها ی OLED نیازی به منبع نور جداگانه از صفحه ی تصویر ندارند. بدین معنی که هر پیکسل خود دارای نور می باشد و این باعث افزایش چشم گیر کیفیت رنگ ها و تصاویر می گردد . قیمت بالای این نمایشگرها با توجه به تکنولوژی ساخت ، از بزرگترین معایب آن به شمار می آید .

نمایشگرهای OLED

نمایشگرهای OLED

نمایشگرهای LED  صنعتی : نمایشگرهای LED  صنعتی

نمایشگرهای LED  صنعتی

ویدئو پروژکتور ها :

در سال ۱۸۸۹م. یکی از کارمندان شرکت ادیسون به اسم ویلیام کندی لوری دیکسون نوعی دستگاه نمایش فیلم اختراع کرد. که پنج سال بعد(۱۸۹۴م.) با نام تجاری کینه‌توسکوپ (متحرک نما) در نیویورک به معرض نمایش گذاشته شد. کینه‌توسکوپ دستگاهی بود که هرکس از سوراخ آن به درون می‌نگریست و دسته‌ای را می‌چرخاند. تصاویر متحرکی را مشاهده می‌کرد.

این وسیله ابتدا به‌عنوان مکمل گرامافون و برای رونق بخشیدن به بازار آن طراحی شده بود وهدف آن بود که با افزودن امکان تماشای عکس متحرک، بر جذابیت گرامافون. نزد خریداران افزوده شود. ولی حدود یک سال بعد لویی لومیر صنعتگر ثروتمند فرانسوی با ساختن دوربین فیلم‌برداری و پروژکتور و افتتاح اولین سالن سینما. در گراند کافه پاریس (۲۸ دسامبر ۱۸۹۵م.) نخستین گام‌ها را برای علاقمند کردن مردم به این پدیده ی نو برداشت.

ویدئو پروژکتور امروزی

اما ویدئو پروژکتور امروزی دستگاهی است که با دریافت سیگنال های ویدئویی از طریق سیستم. لنزی تصاویر را روی یک صفحه ی نمایش می تاباند . در این نوع از مکانیزم نمایش ، یکی از بزرگترین محدودیت های سایر نمایشگرها یعنی عدم امکان تغییر ابعاد تصویر ( بزرگ تر یا کوچک تر کردن صفحه ی نمایش ) برطرف شده و. اساس کار بر تاباندن تصویر به سطوح دیگر است لذا امکان استفاده در مکان های مختلف نیز به راحتی فراهم شده است .

ویدئو پروژکتور

از نظر نوع استفاده ویدئو پروژکتور ها به این شرح تقسیم بندی می شوند :

  • پروژکتورهای دیجیتال ِDigital Projectors
  • پروژکتورهای سینمایی  Movie Projectors
  • پروژکتور های نمایش معکوس Overhead Projectors
  • پروژکتورهای نمایش اسلاید Slide Projectors

اجزای تشکیل دهنده ی ویدئو پروژکتور

اجزای تشکیل دهنده ی یک ویدئو پروژکتور را می توان این گونه نام برد :

  • سیستم ایجاد تصویر
  • صفحه ی نمایش

ویدئو پروژکتور های امروزی از نظر ایجاد تصویر بر روی لنز خروجی در دو نوع LCD و DLP تولید می شوند .

ویدئو پروژکتور های LCDویدئو پروژکتور های LCD

ویدئو پروژکتور های DLP :ویدئو پروژکتور های DLP

مقایسه ی عملکرد ویدئو پروژکتور های  LCD و DLP :

اثر رنگین کمانی، مهمترین ضعف فن آوری DLP است که در پروژکتورهای LCD وجود ندارد. این حالت تابش های راه راه مانندی است که در فواصل زمانی بسیار کوتاه اتفاق می افتد و به صورت رنگین کمان قابل مشاهده است. اثر رنگین کمانی می تواند کاملاً گیج کننده باشد و تمام لذت تماشای یک فیلم و یا ویدیو را از مخاطب بگیرد. حالات مبهم نمایی (Dithering Artifacts) یکی دیگر از معایب فناوری DLP است.

رفع مشکلات قبلی در LCD

همانطور که عنوان شد، آیینه ها در چیپ DLP به صورت صفر و یک عمل می کنند. و توانایی نمایش رنگ خاکستری و طیف رنگ ها را ندارند. برای رفع این مشکل، آیینه ها با سرعت زیاد نور را قطع و وصل می کنند. تا چشم های مخاطب بتواند میانگین لازم رنگ را دریافت کند. اما این خصوصیت، ناپایداری مشهودی را همراه با نویز های تصویری در پرده نمایش، به خصوص در نقاط تیره تر ایجاد می کند. با توجه به، بکارگیری سیگنال های الکتریکی، این حالات در محصولات مبتنی بر فن آوری LCD به وجود نمی‌آید.

قابلیت‌های LCD

در محصولات مجهز به LCD قابلیت زوم «بزرگنمایی» و تعویض لنز ها وجود دارد. این ویژگی امکان نصب پروژکتور در نقطه دلخواه را برای کاربر به همراه خواهد داشت. از این رو کاربر می تواند از این محصولات در فضاها و اتاق های بسیار کوچک نیز بهره ببرد. همچنین فناوری LCDبه واسطه قدرت پخش رنگ بیشتری که دارد گزینه مناسب‌تری برای محیط‌های وسیع یا حتی فضاهایی می‌باشد که نور در آن زیاد است. عدم وجود چرخ-فیلتر در طراحیLCD  باعث کاهش قابل توجه مصرف انرژی و میزان تولید گرما خواهد شد.

فناوری‌های موجود در LCD

علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین برتری‌های فناوری LCD این است که به واسطه آن رنگ ها، یک دست و بدون وقفه بر روی پرده پخش می شوند. و نگاه کردن طولانی مدت به آن باعث خستگی و آسیب رسیدن به چشم نمی شود. این ویژگی برای محیط های آموزشی بسیار حائز اهمیت است، چراکه در این مکان‌ها از پروژکتور به طور مداوم استفاده می شود. پروژکتورهای LCD که با هدف استفاده در سینماهای خانگی تولید شده اند. نسبت قیمت به کارایی بسیار مناسبی دارند. محصولاتی با کیفیت p۱۰۸۰ در مقایسه با مدل های مشابه مبتنی بر فن آوری DLP از کنتراست. بسیار بالاتر و عمق بیشتری برای رنگ مشکی برخوردار هستند.

ساختار پیکسل های محصولات مبتنی بر  LCDبسیار دقیق تر است، در نتیجه تصاویر شفاف تری را به نمایش در خواهند آورد.  امروزه با افزایش عمر تولید پروژکتور های DLP بسیاری از نواقص فوق در حال رفع بوده و با توجه به عمر بالای منبع نوری ، مصرف کمتر برق و متعادل شدن قیمت آن تعدادطرفدارانش در حال افزایش است .

صفحه ی نمایش  Projection Screen :

صفحه ی نمایش عموما به پرده ای اطلاق می شود که از طریق یک اسکلت بندی در مکانی نصب می شود و تصاویر تابیده شده ازسوی پروژکتور را نمایش می دهد.  امروزه صفحات نمایش به تبعیت از تنوع استفاده از ویدئو پروژکتور ها در انواع زیر یافت می شود :

پرده پارچه‌ای

پرده های پارچه ای پرده هایی از جنس پارچه (ماهوت) سفید یا خاکستری رنگ هستند. که یا توسط اسکلت بندی بطور دائم در محل مورد نظر نصب می شوند و یا قابلیت جمع شدن به دور خود را توسط یک سیستم الکترکی یا مکانیکی دارا می باشند . از این نوع پرده ها درسالن های چند منظوره و یا سینماها استفاده می شود . در پرده های سینمایی تعداد زیادی حفره جهت عبور امواج صوتی از پشت پرده به سمت حاضرین روی پارچه ایجاد می گردد.

انواع جدید تر این نوع پرده ها که داخل قاب ها و رول های قابل حمل نصب می شوند از جنس الیاف بافته شده(با پایه ی متنوع) است که با لایه ای از وینیل پوشانیده شده است . برای افزایش درخشندگی تصویر و افزایش ضریب باز تابش صفحه یا مواد آن آلومینایز شده و یا به آن ریزدانه های شیشه ای افزوده می شود .

رنگ

لایه ی رنگ دیوارهایی که دارای صافی سطح قابل قبولی بوده و اصولا به عنوان قسمتی. از صفحه ی نمایش ساخته می شوند را با اجرای دو یا سه لایه رنگ خاکستری یا سفید که عموما حاوی درخشان کننده هایی مثل ریزدانه های شیشه ای هستند. به یک صفحه ی نمایش تبدیل می کنند. در این روش زیر سازی دیوار و نوع آستر استفاده شده در کیفیت تصویر تاثیر گذارند .

ورق نمایش نانو

ورق های نمایش نانو نسل جدید تر صفحات نمایش هستند که عموما در دو نوع شفاف و مات (Clear &  (Opaque البته با درجات گوناگون تولید می شوند. و امکان نصب راحت مثل چسباندن روی سطوح مختلف را دارا هستند . انعطاف پذیری این ورق ها امکان تبدبل هر سطحی را به یک صفحه ی نمایش ایجاد می کند. این ورق ها قابلیت پخش تصویر از پشت و رو برو را دارا می باشند (Front Projection &Back projection) که این توانایی بسیاری از محدودیت های صفحات نمایش پیشین را از بین برده است.

 

برای مشاهده مقاله مرتبط با ابعاد نمایشگرها و مقایسه کیفیت تصویر آن‌ها کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه سفارش با ما در ارتباط باشید.

همچنین نمونه کارها را می‌توانید در بخش گالری وبسایت، آپارات پارس تاچ و اینستاگرام پارس تاچ مشاهده نمایید.

میز و کیوسک لمسی رستورانی

دلایلی که رستوران شما به کیوسک لمسی رستورانی نیاز دارد

 

در مقاله پیش رو ضرورت وجود کیوسک لمسی رستورانی و میز سلف سرویس دارای کارتخوان در رستوران‌ها و فست فود‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند پارس تاچ

 

کیوسک‌های سلف سرویس برای مهندسی مجدد کل صنعت هواپیمایی در سال 2004 شروع به کار کردند. پیش خوان‌های چک-این سنتی باعث ایجاد صف‌های طولانی، مشتریان ناراضی و هزینه‌های بالای نیروی کار می‌شد. تا سال 2012 هشتاد درصد از پروازهای پر رفت و آمد از طریق کیوسک‌های سلف سرویس چک-این می‌کردند. درحالی که هشت سال قبل از آن فقط در بیست درصد از پروازها از این کیوسک‌ها استفاده می‌کردند. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

حضور پررنگ کیوسک و میز های لمسی

کیوسک‌های سلف سرویس در هر صنعتی از جمله در صنعت رستوران با سرعت استثنایی درحال گسترش هستند. گرداننده‌های رستوران از یک فست فود کوچک معمولی گرفته تا رستوران‌های زنجیره ای بزرگ. مدل سفارش گیری خود را به گونه ای تغییر داده اند که شامل کیوسک‌های سلف سرویس، سفارش کنار میز و سفارش آنلاین می‌شود. مشتریان راحتی می‌خواهند. در محیط رستوران این بدان معنی است که بتوانند بدون تعامل با کارکنان چیزی را که می‌خواهند سفارش دهند. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

وقتی به تجربه سفارش در یک رستوران نگاه کنید، این تجربه از یک ترمینال که فقط یک نقطه فروش است فراتر می‌رود. فرآیند سفارش و پرداخت باید شامل یک رویکرد چند کاناله باشد. به این معنی که شامل روش‌های مرسوم پرداخت مانند پرداخت نقدی یا از طریق دستگاه POS و یا به صورت آنلاین باشد.

همچنین امکان ثبت سفارش از طریق کیوسک‌های سلف سرویس، به صورت آنلاین و یا درکنار میز باشد. درحالی که بسیاری از رستوران‌ها فکر می‌کنند که بدون استفاده از این کیوسک‌های سلف سرویس هم می‌توانند به کارشان ادامه دهند. دلایلی که در ادامه آورده‌ایم خلاف این امر را ثابت می‌کنند.

سرویس سریع

یکی از مهم ترین مولفه‌ها برای ایجاد یک تجربه لذت بخش در هر تشکیلاتی ارائه سرویس سریع به مشتری است. در صنعت هواپیمایی با استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس سرعت خدمات 60 ثانیه کاهش پیداکرد. در زمینه خدمات سریع، کل زمان سفارش با استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس تقریبا 40 درصد کاهش می‌یابد. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

در این مورد منظور از کل زمان سفارش از لحظه‌ای است که مشتری فرآیند سفارش را از طریق تعامل با یک کارمند یا کیوسک شروع می‌کند. تا زمانی که موارد منو برای بردن یا تحویل سر میز آماده می‌شوند. علاوه بر این، مطالعه موردی رستوران مک دونالد نشان داد که در رستوران‌های فست فود، با استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس زمان سفارش نزدیک هفت ثانیه کاهش پیدا کرده. در نتیجه سهم بالقوه بازار افزایش یک تا سه درصدی خواهد داشت.

این واقعیت‌ها نشان می‌دهند که کیوسک‌های سلف سرویس سبب کاهش تنش و کاهش زمان در روند سفارش می‌شوند.

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند رستورانی، عکس از پینترست

افزایش حجم سفارش و فروش

کیوسک‌ها و میز لمسی سلف سرویس میزان سفارش را افزایش داده و در نتیجه موجب افزایش فروش می‌شوند. در بین نسل جوان و در عصر دیجیتال، تجربه ثبت سفارش سنتی دیگر منسوخ شده است. وقتی مشتری‌ها مجبور به تعامل چهره به چهره نباشند احساس راحتی بیشتری می‌کنند. در نتیجه می‌توانند بیشتر سفارش دهند.

در یک مطالعه موردی که میزان فروش در کیوسک‌های سلف سرویس در مقایسه با صندوق‌هایی که کارمند فروش دارند بررسی می‌کند. نشان داده نه تنها کیوسک‌ها به بازدید بیشتری منجر می‌شوند. بلکه داده‌ها نشان می‌دهد 21 درصد به حجم سفارش‌های ثبت شده اضافه شده و به طور متوسط در هر فاکتور 1.4 برابر کالا اضافه شده است.

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند رستورانی، منبع عکس

عجیب به نظر می‌رسد، درست است؟ خوب ما تنها افرادی نیستیم که این افزایش را گزارش می‌دهیم. در رستوران‌های مک دونالد استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس باعث افزایش سی درصدی فاکتورها شده است. هنوز باور نمی کنید؟ تاکو بل یک افزایش بیست درصدی را با استفاده از سفارش دیجیتالی به جای صندوقدار انسانی داشته است. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

upselling بیشتر و سفارشی سازی

افزایش حجم سفارش و فروش صرفا نتیجه راحتی با کمبود تعامل انسانی نیست. بلکه ترکیبی از ثبت سفارش توسط خود مشتری، upselling بصری و امکان تغییرات در سفارش است. کیوسک‌ها هیچوقت فراموش نمی‌کنند که پیشنهاد upselling  بدهند. در نتیجه مهمانان نوشیدنی بزرگتر می‌خرند یا دسری را به غذا اضافه می‌کنند که قبلا از ثبتش مطمئن نبودند.

تاکو بل یک رابطه مستقیم بین سفارش‌های بزرگ و انتخاب بیشتر از مکمل‌های منو را مشاهده کرد. در این مورد مکمل‌هایی مثل پیاز، خامه ترش، پنیر ناچو و سس خامه ای هالوپینو می‌توانند قیمتی بین سه دهم و هفت دهم دلار داشته باشند. اینها زمانی بیشترین سفارش را داشتند که روی کیوسک‌های سلف سرویس ارائه می‌شدند.

حتی ساده تر از آن مک دونالد مشاهده کرد از زمانی که مشتریان از صفحه نمایش برای سفارش استفاده می‌کنند. میزان سفارش نوشیدنی بیست درصد افزایش پیدا کرده است.

زمانی که کارکنان بیشتر روی ثبت سفارش تمرکز دارند، فراموش می‌کنند که سوالات ساده را بپرسند. ثبت سفارش مشتری، چه در صفحه نمایش کیوسک انجام شود و چه در محل ثبت سفارش فیزیکی. باید همیشه یک یادآوری ظریف و  هوشمندانه برای تشویق مشتری به انتخاب محصولات بیشتر وجود داشته باشد.

افزایش بینش نسبت به  مشتری

همانند صندوق‌های ثبت سفارش سنتی، کیوسک‌های سلف سرویس هم بینش خوبی در مورد سفارش‌های مشتریان دارند. از جمله محبوب ترین موارد منو ، شلوغ ترین زمان روز، و حتی محبوب ترین مکمل‌های منو و موارد اضافی را بدست می‌دهند. چنین بینش‌های ارزشمندی، متصدیان رستوران را قادر می‌سازند تا بهتر تصمیم بگیرند. که چه آیتم‌هایی را به صورت استراتژیک روی کیوسک‌ها تبلیغ کنند. در چه موقعیت‌هایی مشتریان نیاز به راهنمایی دارند و در چه آیتم‌های پرطرفداری می‌توان قیمت را برای افزایش درآمد، افزایش داد. رستوران، کیوسک، سلف سرویس

میز لمسی، کیوسک لمسی، رستورانی، فست فود، پارس تاچ

میز و کیوسک لمسی و هوشمند رستورانی، منبع عکس

فراتر از اطلاعاتی که روش‌های سنتی در اختیار می‌گذارند، متصدیان همچنین می‌توانند داده‌ها را به صورت real-time مشاهده کنند. تا بفهمند کدام صندوق شلوغ تر است، موجودی‌ها در چه مرحله ای هستند و حتی چند آیتم تموم شده وجود دارد.

در روش فروش چندکاناله، کیوسک‌های سلف سرویس می‌توانند به سرعت با کانال‌های فروش دیگر سینک شوند. تا زمان اتمام موجودی کالاهارا به صورت بلادرنگ به متصدیان اطلاع دهند.

استفاده از کیوسک و میز لمسی در رستوران

هنگام ارزیابی کیوسک‌ها در رستوران خود، مهم است که به یاد داشته باشید که کیوسک‌ها مکمل فروش سنتی هستند. در واقع هدف جایگزین کردن کیوسک‌ها به جای صندوق‌های فروش سنتی نیست، بلکه بهبود کارایی و در نهایت افزایش فروش است. علاوه بر این، پرسنل باید برای راهنمایی مشتریان برای استفاده از کیوسک‌های سلف سرویس حضور داشته باشند. مخصوصا در ساعات پیک سفارش، شما چه یک فست فود معمولی و چه یک رستوران fast-service باشید، مطمئنا سوالاتی وجود خواهد داشت.

با کم کردن صندوق‌های ثبت سفارش فیزیکی، متصدیان برای تخصیص کارکنان در کیوسک‌های سلف سرویس و تمرکز بر بهبود رضایت مشتری، توانایی بیشتری دارند.

اهمیت موقعیت مکانی کیوسک و میز لمسی در رستوران

از لحاظ عملیاتی کیوسک‌ها باید در کنار صندوق‌های ثبت سفارش سنتی به کار گرفته شوند. این بدان معنی است که در یک سیستم فست کژوال، سفارش در کانتر همچنان باید امکان پذیر باشد.

در سیستم‌های Quik-Service و Table-Service، کیوسک‌ها باید برای مشتریان در دسترس باشند. تا بتوانند غذای خود را برای بردن و یا میل کردن در محیط رستوران سفارش دهند.

مدل‌های ایستاده یا رومیزی کیوسک‌های سلف سرویس با توجه به فضای رستوران و آپشن‌هایی که نیاز رستوران را برطرف می‌کنند انتخاب می‌شوند. علاوه بر این مکان نیز مهم است. قرار دادن کیوسک‌ها در مکان‌های استراتژیک که مشتریان را به سفارش ترغیب می‌کند مهم است. در حالی که بسیاری از رستوران‌ها و مجموعه‌ها احساس می‌کنند که بهتر است کیوسک‌ها در کنار دیوار یا در گوشه ای قرار بگیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی که کیوسک‌ها در جایی باشند که توجه صف سفارش دهندگان را به خود جلب کنند.

نظر مثبت مشتریان

و در آخر، اجرای کیوسک‌های سلف سرویس در هر سیستم رستورانی می‌تواند برای بنگاه ارزش نمایی ایجاد کند. چه به واسطه بدست آوردن اطلاعات ارزشمند یا کوتاه کردن پروسه سفارش‌گیری. کیوسک‌ها این عامل برتری را به رستوران‌ها می‌دهند که بتوانند توانایی رقابت در این بازار همیشه در حال تغییر را بدست بیاورند.

مشتریان نظر خود را بلند و واضح اعلام کرده اند:

کار کردن کیوسک ها! و این برای رستوران‌ها خیلی مهم است که به خواسته ی مخاطبان خود توجه کنند. تا بتوانند بهترین سرویس را برای مشتریان خود فراهم کنند و بتوانند آنان را به مشتریان دائمی تبدیل کنند.

مقالات مشابه در مورد کیوسک و میز‌های لمسی در رستوران‌ها و فست فود‌ها را در پارس تاچ دنبال کنید.

میز لمسی در رستوران ها و کافه ها

آیا میز لمسی رستورانی ، رستوران شما را به رستوران هوشمند تبدیل خواهد کرد؟

اتصال کارتخوان به کیوسک‌های لمسی

ترجمه شده از سایت : www.modernrestaurantmanagment.com

اتصال کارتخوان به کیوسک‌های لمسی

بررسی کیوسک‎‌های مجهز به کارتخوان و مزایای آن

یکی از راه‌های آسان کردن خرید در خورده فروشی‌ها یا قسمت رسپشن می‌تواند استفاده از کیوسک‌‌های لمسی مجهز به دستگاه کارتخوان باشد. با توجه به قابلیت‌های متنوع کیوسک‌های لمسی پارس تاچ، اتصال دستگاه کارتخوان به این کیوسک‌‌های لمسی، مقدور است. اتصال کارتخوان به کیوسک می‌تواند یک پکیج کامل برای رفع تمامی نیازها را در اختیارتان بگذارد.

کیوسک‌های لمسی، میز لمسی، نمایشگر لمسی، پارس تاچ، ویدئووال، کیوسک‌های لمسی و کارتخوان

 

کیوسک لمسی رستورانی مجهز به کارتخوان، کیوسک‌های لمسی شرکتی مجهز به کارتخوان پارس تاچ، POS، کارتخوان ، کیوسک‌های لمسی
                                                      کیوسک لمسی مجهز به کارتخوان، تصویر برگرفته از پینترست

 

چرا از کیوسک‌های لمسی مجهز به کارتخوان استفاده کنم؟

کیوسک‌های لمسی مجهز به کارتخوان می‌توانند به سرعت عمل در بخش ثبت سفارش و پرداخت صورتحساب رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و… کمک کنند.

در حقیقت شما با در اختیار داشتن یک کیوسک لمسی مجهز به دستگاه کارتخوان می توانید یک پایانه پرداخت داشته باشید. همچنین می‌توانید بدون نیاز به حضور کارمندان، عمل ثبت سفارش و پرداخت را به صورت 24 ساعت درهرروز هفته انجام دهد.

این کیوسک‌های لمسی درحال حاضر بسیار پرطرفدار هستند. قابلیت طراحی بدنه به صورت کاملا سفارشی و مطابق با دکوراسیون محل کار شما مقدور شده است. همچنین قابلیت نصب نرم‌افزار‌های سفارشی که امکان یکپارچه شدن  با سایر نرم افزارهای شما را دارا می‌باشند.

کیوسک‌های لمسی پارس تاچ توانایی تطابق با انواع نیازهای مشتری را دارا می‌باشند.

کیوسک‌های لمسی را می‌توان به عنوان کیوسک سفارش غذا، کیوسک خرید بلیط، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن، پرداخت هزینه پارکینگ و.. مورد استفاده قرار داد.

 

کیوسک لمسی دارای کارتخوان، کیوسک‌های لمسی شرکتی مجهز به کارتخوان پارس تاچ، POS، کارتخوان ، کیوسک‌های لمسی
                                                     تصویر برگرفته از پینترست ، کیوسک لمسی مجهز به کارتخوان

استفاده آسان برای عموم

با توجه به قابلیت لمسی بودن صفحه نمایش و نرم افزار قابل انعطاف و سرعت عمل کیوسک‌های لمسی، استفاده از آن برای عموم مردم آسان است. مشتریان می‌توانند انواع خدمات مورد نیاز خود را از طریق منوی نرم افزار که به صورت سفارشی طراحی شده است در اختیار داشته باشند. با توجه به قابلیت اتصال دستگاه کارتخوان و همچنین اتصال به اینترنت ، کاربران می‌توانند به آسانی پرداخت خود را انجام دهند.

کیوسک‌های لمسی همگام با فناوری‌های روز دنیا

کیوسک‌ لمسی مجهز به کارتخوان می‌تواند به پرینتر‌های حرارتی، اسکنر بارکد وRFID و QR و NFC ، رابط‌های پرداخت یا تجزیه و تحلیل و شناسایی چهره نیز مجهز شود.

 

کیوسک‌های لمسی فروشگاهی مجهز به کارتخوان پارس تاچ، POS، کارتخوان ، کیوسک‌های لمسی
                                                   کیوسک لمسی فروشگاهی پارس تاچ به همراه کارتخوان

امروزه در بسیاری از رستوران‌های معروف دنیا مانند KFC ، McDonald’s و Taco Bell مشتریان بوسیله این کیوسک‌ها سفارش خود را ثبت و پرداخت می‌کنند. همچنین فروشگاه‌هایی مثل jeanswest در تهران مجهز به کیوسک‌های سلف سرویس خدمات به مشتری می‌باشند.

 

کیوسک‌های لمسی فروشگاهی مجهز به کارتخوان پارس تاچ، POS، کارتخوان ، کیوسک‌های لمسی
                                                        کیوسک لمسی فروشگاهی پارس تاچ به همراه کارتخوان

 

کیوسک‌های لمسی شرکتی مجهز به کارتخوان پارس تاچ، POS، کارتخوان ، کیوسک‌های لمسی
                                                  کیوسک لمسی پارس تاچ مجهز به کارتخوان به سفارش فن آوا کارت

کارتخوان ، کیوسک‌های لمسی

                                                    کیوسک لمسی فروشگاهی پارس تاچ به همراه کارتخوان به سفارش جین وست

کلمات کلیدی: کیوسک-لمسی-میز-لمسی-پارس-تاچ-دستگاه-کارتخوان-نمایشگر-تمام-لمسی-هوشمند-POS

لینک‌های مرتبط: دانشگاه و کیوسک لمسی، رستوران هوشمند و میز لمسی، موزه‌ها و کیوسک لمسی، ویترین هوشمند

 

 

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز

بررسی نمایشگر تمام لمسی هوشمند مرسدس بنز

 

 

کمپانی مرسدس بنز از نمایشگر تمام لمسی هوشمند خود با صفحه ۵۶ اینچی به نام Hyperscreen پرده برداری کرد.

 

                   کلیپی کوتاه از نمایشگر تمام لمسی هوشمند هایپراسکرین مرسدس بنز

معرفی هایپراسکرین (نمایشگر تمام لمسی هوشمند مرسدس بنز)

تا به امروز نمایشگرهای عظیمی به منظور اطلاع‌رسانی و سرگرمی تولید شده اند اما اخیرا مرسدس بنز از صفحه هایپر اسکرین خود پرده برداری و همه را شگفت زده کرد.

سازنده‌ی آلمانی به تازگی از نمایشگر لمسی ماموت و ستون به ستون ۵۶ اینچی خودروی لوکس و جدید مرسدس بنز به نام EQS، پرده‌برداری کرد.

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
مرسدس بنز EQS

نمایشگر هایپراسکرین یک قطعه‌ی اصلی از نسل دوم خودروسازی است ( سیستم های سرگرمی-اطلاع‌رسانی MBUX). که به لطف ویژگی تمام دیجیتال بودن (کنترل با صدا) فاقد هرگونه دکمه فیزیکی می‌باشند.

لازم به ذکر است که  نمایشگر هایپر اسکرین  فقط یک صفحه نیست. بلکه چندین نمایشگر تعبیه شده در یک قطعه شیشه منحنی جامداست که کل خط داشبورد ماشین را پوشش می‌دهد.

 

 

نمایشگر-هایپر-اسکرین-نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر هایپر اسکرین

از تصویر اولیه به نظر می رسد که حداقل سه صفحه نمایش در صفحه نمایش اصلی تعبیه شده باشد. به گونه ای که بخش اول آن صفحه نمایش در پشت فرمان ماشین:

 

 

ضفحه-نمایش-پشت-فرمان-نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر اول

بخش دوم صفحه‌نمایش مرکزی که شامل اطلاعات و سرگرمی است:

 

 

نمایشگر-مرکزی-نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر دوم

 و بخش سوم صفحه نمایش روبروی سرنشین جلو می‌باشد:

 

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
نمایشگر سوم

در حقیقت هایپر اسکرین تنها یک صفحه نمایش نیست

این صفحه مجهز به MBUX است که مخفف تجربه کاربر مرسدس بنز است. MBUX یکی از توانمندترین سیستم‌های سرگرمی-اطلاع‌رسانی و سیستم تمام کنترل فقط توسط صدا است.

ویژگی صفرلایه

مرسدس بنز از کلمه کلیدی صفر لایه استفاده کرده. بدین معنی که صفحه هایپر اسکرین بدون لایه می‌باشد و در آن کاربر دیگر مجبور نیست در انواع مختلف زیر منوها پیمایش کند. در حقیقت این صفحه بدون هیچگونه منوی اضافه در اختیار کاربر می باشد. تمام دستورات را می توان در صفحه اصلی تمام لمسی مشاهده کرد. مهم‌ترین برنامه ها همیشه به صورت موقتی و متنی در بالای صفحه نمایش و جلوی دید راننده ظاهر می‌شوند. به همین دلیل کاربران نیازی ندارد تا در زیر منوها پیمایش کند.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی

در طراحی این نمایشگر از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده شده. به عنوان مثال اگر همیشه سه‌شنبه در هنگام بازگشت به خانه با شخص خاصی تماس بگیرید. از شما خواسته می‌شود که در آن روز هفته و ساعت مشخص از روز یک تماس تلفنی با آن شخص برقرار کنید. همچنین یک کارت حاوی اطلاعات تماس آن شخص به کاربر نشان داده میشود. اگه آن شخص ذخیره هم باشه عکس پروفایل نیز در کارت نمایان خواهد شد.

 حال اگر شخص دیگری در آن روز با این ماشین رانندگی کند، توصیه‌های مختص آن فرد به او داده خواهد شد و بسته به تنظیمات کاربر بعدی تغییر خواهد کرد.

دریچه هوا

شیشه منحنی متشکل از سیلیکات آلومینیوم ضدخش و دو دریچه هوای آنالوگ در دو انتهای آن قرار دارد. که تجربه جالبی از تلفیق دیجیتال و فیزیک را ارائه می‌دهد. دریچه هوای آنالوگ در پایین هر ساعت این نمایشگر جاسازی شده‌اند.

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
دریچه هوا

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
دریچه هوا

سیستم سرگرمی و اطلاعات

لازم به ذکر است که سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید به رانندگان نیز امکانات جالبی دارد. نظیر تنظیمات مختلفی مانند تنظیمات صندلی، میزان روشنایی، بخش رادیویی یا  ایستگاه رادیویی مورد علاقه و موارد دیگر را ذخیره کنند.

پیام ها، ایمیل ها و دیگر اطلاعات شخصی را می توان با استفاده از ویژگی های امنیتی جدید فعال یا غیرفعال کرد نظیر(تشخیص چهره، قفل صدا و اسکن اثر انگشت و…).

 البته باید دید که صفحه نمایش تمام لمسی چنین بزرگی تا چه حد حواس پرتی رانندگان را افزایش خواهد داد.

 

نمایشگر لمسی هوشمند مرسدس بنز
                     طراحی بی‌نظیر

 انتقادها

به گفته برخی از منتقدین این ابر نمایشگر، بدون داشتن یک سیستم قوی نظارت بر راننده تا از امنیت راننده و شرایط رانندگی اطمینان حاصل کند، بسیار خطرآفرین است.

یک مطالعه که اخیرا توسط AAA انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از سیستم‌های سرگرمی-اطلاع رسانی دیجیتالی که در اتومبیل های جدیدتر ظاهر می‌شوند. ممکن است به اندازه کافی دلیلی باشد تا حواس و تمرکز راننده را درگیر نماید و خطر تصادف را به ویژه در رانندگان مسن افزایش دهند.

مرسدس می‌گوید وجود ویژگی صفر لایه و تنظیمات دستور صوتی همچنین ویژگی تمام لمسی بودن به صورت امیدوارانه‌ای حواس پرتی رانندگان را کاهش می‌دهد. زیرا رانندگان نیازی ندارند تا در زیر لایه های منوهای مختلف پیمایش کنند اگرچه این نیز باید اثبات شود.

هدف ساخت به گفته‌ی سازندگان

همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره مرسدس‌بنز در مورد نسل جدید MBUX طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند که:. هدف، ساخت بزرگترین صفحه نمایش در ماشین نبود!. بلکه ما صفحه نمایش‌ای ویژه با نسبت و اندازه‌ای مناسب و عملکردی زیبا که موجب افزایش حداکثری رضایتمندی و پسند مشتری می‌باشد را ساخته‌ایم.

کلمات کلیدی: مرسدس-بنز-هایپراسکرین-پارس-تاچ-MBUX-ٍEQS-نمایشگر-تمام-لمسی-هوشمند-طراحی-جدید-2021-صفر-لایه

لینک‌های مرتبط: مرسدس بنزهایپراسکرینپارس تاچنمایشگر تمام لمسیهوشمندEQSMBUXHyperscreen

برگرفته از صفحه‌ی : www.mercedes-benz.com

 

افتتاح دفتر جزیره کیش

افتتاح دفتر جزیره کیش در برج نوآوری

افتتاح دفتر جزیره کیش همزمان با افتتاح برج نوآوری کیش. تحت نظارت موسسه علوم و فنون کیش دفتر جدید شرکت نوآوران هزاره دانش در برج نوآوری آغاز به کار کرد.

شرکت نوآوران هزاره دانش همکاری با برج فناوری و علوم و فنون کیش، و همکاری با دیگر شرکت‌های دانش بنیان. را در منطقه آزاد کیش و به منظور سهولت ارتباط با مشتریان همچنین امکانات منطقه آزاد آغاز نموده است.

شرکت نوآوران هزاره دانش خود نیز جزو شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد. و قصد دارد با حضور در جزیره زیبای کیش با بکارگیری نرم افزارهای تعاملی و سخت افزارهای اینتراکتیو خود نظیر:. (کیوسک لمسی، میز لمسی، ویدئووال لمسی، نرم افزارهای تعاملی فروشگاهی، نرم افزارهای راهنمای توریست و …) در پروژه‌های کیش هوشمند نقش آفرینی نماید.

درباره پارس تاچ

شرکت نوآوران هزاره دانش، تنها شرکت متخصص در حوزه رسانه های تعاملی یا اینتراکتیو ،فعالیت خودرا در سال ۱۳۸۹ تحت حمایت پارک علم و فناوری خلیج فارس آغاز نمود. این شرکت همواره تلاش نموده است تا با سرمایه گذاری انسانی و مادی. در زمینه های تحقیق و توسعه، نوآوری، خلق و تجاری سازی ایده های خلاقانه، گامهای موثری در راستای استقلال کشور. و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در زمینه علم و فناوری بردارد. دفتر جزیره کیش ، دفتر بوشهر، دفتر تهران

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دفاتر پارس تاچ و دفتر جزیره کیش با ما در تماس باشید.

مشاهده مطالب مرتبط در باره‌ی پارس تاچ، کیوسک لمسی، میز لمسی، واقعیت مجازی.

 

تابلو اعلانات لمسی دانشگاهی

5 روش که دانشگاه ها می توانند از تابلو اعلانات لمسی هوشمند در محیط دانشگاه بهره ببرند

با مراجعه به هر دانشگاه و محیط های آکادمیک، حتما به وفور با تجهیزات دیجیتال مواجه می شوید. کلاس های درس مجهز به پروژکتور، کتابخانه هایی با کامپیوتر های پر شمار، دوربین های مدار بسته، اتاق فرمان سالن کنفرانس و … . اگر از هر دانشجویی بپرسید که چه نوع تکنولوژی ای همراه خود دارند. برای مشاهده تابلو اعلانات لمسی دانشگاهی پارس تاچ کلیک کنید.

احتمال بسیار زیادی دارد که لپتاپ، تبلت یا تلفن همراه هوشمند را نام ببرند. همچنین، احتمالا در این لپتاپ ها یا تبلت ها و تلفن همراه ها، تعدادی کتاب درسی یا جزوه نیز وجود داشته باشد.

شکی نیست که دانش آموزان و اساتید بیشتر از هر زمان دیگری، درگیر تکنولوژی شده اند. آن ها از آموزش دیجیتال در تدریس، ارائه ها و تکالیف و پروژه های خود استفاده می کنند.

اگرچه، در حالی که تعدادی دانشگاه ها در حال استفاده از تکنولوژی در محیط یادگیری خود هستند. بسیاری از دانشگاه ها در حال شروع سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی خارج از کلاس درس هستند. در حالی که تکنولوژی در زمینه آموزشی، یک ابزار بسیار مفید می باشد. دانشگاه ها می توانند با روش های خلاقانه، در محیط بیرون از کلاس درس نیز انتفاع بسیاری ببرند.

 

تابلو اعلانات لمسی دانشگاهی

نمونه‌ای از محصولات پارس تاچ

کیوسک لمسی و دیجیتال ارتباطی، از تکنولوژی هایی که دانشجویان، اساتید و بازدیدکنندگان می شناسند و به آن علاقه دارند. به عنوان ابزاری برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تعامل با بازدید کنندگان استفاده می کنند.

دانشگاه ها می توانند از کیوسک لمسی و دیجیتال ساینج در زمینه های متفاوتی بهره ببرند.

1.به اشتراک گذاری اطلاعات

محیط دانشگاه ها در هر روز میزبان رویداد های بسیار زیادی می باشند. از رویداد هایی نظیر جشنواره ها و نمایشگاه ها گرفته تا رویداد های ورزشی و درسی. کیوسک، با قرار گیری در نقاط استراتژیک. می تواند به یک پایگاه اطلاع رسانی منحصر به فرد برای دانشجویان تبدیل شود که اطلاعات جامعی در اختیار دانشجویان قرار دهد.

تا برای ساعات حضور خود در دانشگاه و ساعات بین کلاس خود برنامه ریزی نمایند. تابلو اعلانات لمسی پارس تاچ

 

کیوسک لمسی دانشگاه تالین

کیوسک لمسی دانشگاه تالین

 

2. پرداخت شهریه و قبوض

در حالی که اکثر دانشگاه ها دارای یک پرتابل آنلاین هستند که دانشجویان از طریق آن می توانند شهریه و سایر هزینه ها را پرداخت نمایند. تابلو اعلانات لمسیی دانشگاهی می‌توانند گزینه سریع و آسان‌تری برای این امر باشند.

این سایت ها غالبا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز دارند. کیوسک لمسی با تعامل با پرتابل آنلاین دانشگاه، استفاده از دستگاه کارتخوان را نیز برای پرداخت های دانشجویان فراهم می کند. همچنین باعث می شود تا دانشجویان ضرورتی برای مراجعه به کافی نت دانشگاه یا اتصال به اینترنت از طریق لپتاپ یا تبلت خود برای انجام اینگونه کار ها نبینند. تا با سرعت بیشتری فعالیت های مربوطه را به اتمام برسانند.

 

کیوسک لمسی دانشگاه Rousse

کیوسک لمسی دانشگاه Rousse

 

3. مسیریابی

اگرچه دانشگاه ها و دانشکده ها از لحاظ مساحت و بزرگی متفاوت هستند، اما هنوز هم مسیریابی و پیدا کردن کلاس درس و اتاق های اداری متفاوت ممکن است کاری دشوار باشد.

مخصوصا برای مراجعین و دانشجویان جدید الورود. کیوسک لمسی ای که به منظور مسیریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

می تواند در جلوی در ورودی یا نقاط مرکزی دانشکده قرار بگیرد. برنامه مورد استفاده در این کیوسک ها می تواند شامل نقشه های تعاملی، تور مجازی، اطلاعات تماس و … باشد.

 

کیوسک لمسی دانشگاه مینسوتا

کیوسک لمسی دانشگاه مینسوتا

 

4. صدور کارت دانشجویی

دانشجویان و کارمندان در محیط دانشکده  از کارت دانشجویی جهت ورود به ساختمان ها، به منظور خرید غذا در سلف سرویس، دریافت کتاب از کتابخانه و بسیاری موارد دیگر استفاده می کنند. پس در مواردی که فردی این کارت را گم کند، به احتمال زیاد سریعا قصد جایگزینی آن را دارد.

در حالی که بسیاری از دانشگاه ها، از طریق بخش های اداری دانشگاه و در ساعات اداری اقدام به صدور کارت جدید و المثنی می کنند، کیوسک لمسی در تمام ساعات شبانه روز برای انجام این کار قابل استفاده است.

دانشجویان و کارمندان تنها با گرفتن عکس و پرداخت مبلغی جهت دریافت کارت می توانند کارت خود را دریافت کرده و کیوسک لمسی به صورت خودکار کارت قبلی را باطل کند.

 

کیوسک لمسی دانشگاه تگزاس

کیوسک لمسی دانشگاه تگزاس

5.کنترل ورود و خروج

چه بازدید کننده و یا دانشجویی قصد ورود به دانشگاه را داشته باشند. کیوسک لمسی این امکان را می دهد تا بدون استفاده از روش های سنتی و عبور از نگهبان، این فرایند صورت بگیرد. کاربران امکان تعامل با کیوسک لمسی به منظور ورود و ارائه مدارک مورد نیاز جهت ورود را دارند.

این فرایند همچنین باعث می شود تا کارمندانی که پیش از این مامور کنترل ورود و خروج دانشگاه بودند، با فراغت خاطر بیشتری به پاسخگویی و ارائه اطلاعات به مراجعین بپردازند.

 

کیوسک لمسی دانشگاه بوشهر

تابلو اعلانات لمسی دانشگاهی پارس تاچ در دانشگاه بوشهر

 

امروزه بسیاری از دانشگاه ها و کتابخانه ها میزبان جدید ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها هستند. اما هنوز بسیاری از آن ها، تکنولوژی را به صورت بستری یکپارچه و فراگیر به هم مرتبط نساخته اند. کیوسک لمسی و ساینج دیجیتال بهترین نقطه برای شروع این کار هستند.

زیرا آن ها تکنولوژی هایی که روزانه توسط دانشجویان، اساتید، کارمندان و مراجعین مورد استفاده قرار می گیرند را ترکیب کرده و به صورت یکجا در محیط دانشگاه ارائه می کنند.

گردآوری و ترجمه: احسان اوغر